سمیع سادات: ملا فاضل و مخدوم عالم به اشاره ای بیگانگان جوانان افغانستانی را سر می برند

© Photo / MoDسمیع سادات به حیث قوماندان مرکز مشترک هماهنگی عملیات ها تعیین شد
سمیع سادات به حیث قوماندان مرکز مشترک هماهنگی عملیات ها تعیین شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.01.2022
عضو شوید
فرمانده پیشین ارتش افغانستان در واکنش به رویدادهای فاریاب نوشته است، که موضوعات کشور عزیزمان افغانستان را از نزدیک دنبال می‌کنم. ملت مان پس از فروافتادن جمهوریت در افسردگی بزرگ به سر میبرد.
به گزارش اسپوتنیک، سمیع سادات فرمانده ارشد پیشین ارتش افغانستان در برگه رخنامه اش درباره رویدادهای فاریاب و افغانستان نوشته است، که یادمان باشد که طالبان یک گروه مذهبی افراطی است که توسط اشغالگران پاکستانی استفاده ابزاری می‌شوند. معمولا این نوع گروه ها هویت قومی و هویت ملی ندارند. اتفاقات نشان دهنده آنست که طالبان به جان هم افتاده اند.
او افزوده است، که مخدوم عالم را خوب میشناسم وی مسوول حلقه نظامی طالبان در شمال بود، وی و افرادش صدها سرباز اردوی ملی و پولیس ملی را در سه سال اخیر بقتل رسانیدند. چنانچه ملا فاضل به اشاره بیگانه افغانستانی ها را بدون در نظر گرفتن هویت شان بقتل میرساند همچنان مخدوم عالم صد ها جوان ولایت فاریاب را سر بریده است. ملا فاضل و مخدوم عالم زیر بیرق بی رنگ؛ سیاه و سفید مزدور بیگانه و قاتل مردمان هستند.
او همچنان مردم افغانستان را چنین خطاب قرار داده و نوشته است، که از جوانان عزیز، بزرگان قومی و افراد با نفوذ جامعه خواهشمند هستم از صبر و تعقل در نظریات خود کار بگیرند تا نا خواسته به دشمن دیرینه خود یعنی پاکستان کمک نکنند. جدال بر سر قدرت و ثروت میان طالبان همچنان ادامه پیدا می‌کند ، شاید شاهد درگیری های شدید تر هم شویم اما لازم نیست که وحدت ملی مانرا در اقدامات افراطی طالبان خدشه دار سازیم. از همه دعوت می‌کنیم تا برای آزادی و احیایی مجدد نظام مردم سالار باهم متحد شویم و برای آزادی افغانستان عزیز باهم کار کنیم !
یادآوری می کنیم، که چند روز پیش در ولایت فاریاب پس از دستگیری مخدوم عالم یکی از فرماندهان ازبیک تبار گروه طالبان از سوی ملا فاضل پشتون تبار، در این ولایت درگیری میان گروه طالبان ازبیک تبار و پشتون تبار رخ داد که تاکنون هم آرامش کلی در این شهر نیامده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала