محقق: پس از سخنان عمران خان تصفیه کارمندان افغانستانی به ویژه هزاره ها از اداره های دولتی آغاز شد

© Sputnik / Zakarya Safariمحمد محقق، مشاور رییس جمهوری اسلامی افغانستان
محمد محقق، مشاور رییس جمهوری اسلامی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.01.2022
عضو شوید
رهبر حزب وحدت مردم افغانستان با انتشار مکتوبی از تصفیه کارمندانی افغانستانی به ویژه هزاره ها از اداره های دولتی خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، محمد محقق رهبر حزب وحدت مردم افغانستان با انتشار مکتوبی در واکنش به سخنان عمران خان و گماشتن های تازه ای گروه طالبان در اداره احصائیه افغانستان در برگه رخنامه اش چنین نوشته است: پس از فرمايش عمران خان نخست وزیر پاكستان مبنى بر استخدام كارمندان پاكستانى در اداره های افغانستان روند تصفيه عناصر مسلكى افغانستانى به ویژه هزاره ها از اداره های سطح پايينى اداره های حكومتى آغاز شد، مكتوبى را كه مطالعه ميكنيد سند تصفيه كاركنان مسلكى تذكره الكترونيك كار مندان افغانستانى از اين اداره است كه بيشتر از نود فيصد شان بچه هاى تحصيل كرده هزاره است.
او در ادامه نوشته است، که تحليلگران سياسى بر این باورند اند كه جابجايى كارمندان پاكستانى در اين اداره افزون بر تصفيه افرادى از اقوام ديگر، براى توزيع سند شهروندی افغانستانى بدون سرو صدا به تروريستان پاكستانى وچند مليتى غرض نفوذ دادن به آسياى ميانه ميباشد.
یادآوری می کنیم، که پیش از این عمران خان نخست وزیر پاکستان گفته بود، که به افغانستان نیروی انسانی از پاکستان می فرستد، که با واکنش حامد کرزی و دیگر سیاستگران پیشین افغانستان مواجه شد.
انعام الله سمنگانی معاون سخنگوی گروه طالبان همچنان در تویترش در واکنش به این موضوع نوشته است، که ده‌ها رسانه‌ تماس گرفته اند که در این مورد نظر شما چیست؟ گفته‌ام بروید از یک آدرس رسمی سندی بیاورید که عمران‌خان چنین گفته باشد. تا حال همه شان گم هستند! حقیقت اینست که عمران‌خان از کشورهای دوست خواسته است به کمک افغانستانی ها بشتابند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала