بلینکن: حمایت ما از افغان ها ادامه خواهد داشت

© REUTERS / Pool / Olivier HosletГоссекретарь США Энтони Блинкен во время выступления в штаб-квартире НАТО в Брюсселе, Бельгия
Госсекретарь США Энтони Блинкен во время выступления в штаб-квартире НАТО в Брюсселе, Бельгия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.01.2022
عضو شوید
وزیر امور خارجه آمریکا در توییتی نوشته است که مردم امریکا متعهد به حمایت از مردم افغانستان هستند.
به گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، روز گذشته ( جمعه، 24 جدی) با مارتین گریفیتس، معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه و هماهنگ‌کننده کمک‌های اضطراری و پیتر ماورر، رییس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در مورد تقویت تدارکات فوری برای کمک‌های بشردوستانه و حمایت از نیازهای اساسی بشر در افغانستان و اتیوپی به صورت مجازی گفت‌وگو کرده است.
وزیر امور خارجه آمریکا در توییتی نوشته است که مردم امریکا متعهد به حمایت از مردم افغانستان هستند.
بلینکن با اشاره به آخرین کمک بیش از 308 میلیون دالری آمریکا برای تهیه کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان، تعهد دوامدار شان را اعلام کرد.
به گفته او، این بودجه به سازمان‌های بشردوستانه تعلق می‌گیرد و به ارائه حفاظت و پناه‌گاه، مراقبت‌های بهداشتی ضروری، کمک‌های زمستانی، کمک‌های غذایی اضطراری، آب، بهداشت و خدمات بهداشتی هزینه می‌شود.
طبق اعلام وزارت خارجه آمریکا ، چگونه‌گی محافظت و حمایت بیش‌تر از گروه‌های کمک‌رسان در غلبه بر چالش‌های مربوط به چشم‌انداز عملیاتی بسیار دشوار در افغانستان، اطمینان از رسیدن کمک‌ها به افرادی که بیش‌تر به آن نیاز دارند، از دیگر محورهای بحث این گفت‌وگوی مجازی بوده است.
وزیر خارجه آمریکا با اشاره به گزینش رینا امیری به عنوان نماینده ویژه آمریکا در امور زنان، دختران و حقوق بشر، آن را سهم قوی و روبه‌رو رشد وزارت خارجه امریکا در مورد مسایل زنان در افغانستان توصیف کرده است.
این درحالی است که دیده‌بان حقوق بشر می‌گوید: برگشت طالبان و اعمال محدودیت‌ها در تشدید بحران انسانی افغانستان نقش دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала