اعتراض بانوان با شعار "عدالت" در کابل به خشونت کشیده شد + ویدیو

© @https://twitter.comحمله طالبان به زنان معترض در کابل
حمله طالبان به زنان معترض در کابل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.01.2022
عضو شوید
شماری از بانوان که با شعار "عدالت؛ عدالت، خسته‌ایم از اسارت" به جاده‌های کابل بیرون شده بودند می‌گویند که طالبان با استفاده از گاز اشک‌آور آنها را پراکنده ساخته‌اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آماج نیوز، امروز (یکشنبه، 26 جدی) شماری از بانوان که با شعار "عدالت؛ عدالت، خسته‌ایم از اسارت" به جاده‌های کابل بیرون شده بودند. گردهمایی اعتراضی زنان به خشونت کشیده شده و اعضای گروه طالبان با استفاده از گاز اشک‌آور زنان را پراکنده ساخته‌اند.
طبق گزارش، گروهی از زنان افغان در اعتراض به محدودیت‌های اعمال شده از سوی طالبان به جاده‌های کابل بیرون و خواستار تامین حقوق شان شدند.
طالبان برای پراکنده ساختن زنان از گاز اشک‌آور استفاده کردند.
طالبان از زمان به قدرت رسیدن در اواسط ماه اگست 2020 محدودیت‌های متعددی را به ویژه در زمینه تحصیل و کار برای زنان و دختران اعمال کرده است. به‌طور مثال طالبان وزارت امور زنان را که حدود 20 سال وجود داشت، منحل و به جای آن وزارت امر به معروف و نهی از منکر را ایجاد کردند.
طالبان روز 15 اگست کابل را به تصرف درآورد و حاکمیت "امارت اسلامی افغانستان" را اعلام کرد. این گروه تلاش می‌کند تا در جامعه بین‌المللی به رسمیت شناخته شود اما تاکنون موفق نبوده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала