Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

دوئل مسی و لو در مراسم گالا؛ بهترین بازیکن جهان 2021 کی خواهد شد؟

© AFP 2023 / Marco Bertorello Претенденты на звание "Лучшего футболиста года" на церемонии вручения наград ФИФА в Италии
Претенденты на звание Лучшего футболиста года на церемонии вручения наград ФИФА в Италии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.01.2022
عضو شوید
همه آمادگی‌ها برای برگزاری مراسم اعطای جوایز بهترین‌های سال 2021 فیفا در زوریخ گرفته شده است.
به گزارش اسپوتنیک؛ مراسم گالا از سوی فیفا برای اعطای جوایز بهترین‌های سال 2021 فوتبال جهان از سوی فیفا قرار است دوشنبه در زوریخ برگزار شود.
این مراسم بار دیگر مثل مراسم توپ طلای 2021؛ شاهد دوئل بین لئو مسی آرجانتینی و روبرت لواندوفسکی پولندی خواهد بود که به همراه محمد صلاح مصری (لیورپول) آرزوی دریافت جایزه بهترین فوتبالیست سال را دارند. البته در بخش زنان الکسیا پوتلاس اسپانیایی شناخته شدن چهره برای کسب این جایزه در نظر گرفته شده، بازیکنی که جایزه توپ طلا را نیز برنده شدهبود.
مراسم بهترین‌های 2021 در مقر فیفا توسط رشمین چاودری روزنامه‌نگار و جرمین جناس فوتبالیست سابق اجرا خواهد شد.
لواندوفسکی که سال رویایی را با بایرن سپری کرد؛ در آرزوی کسب دومین جایزه متوالی خود است. او با تیم آلمانی عناوین بوندسلیگا و سوپرکاپ آلمان را کسب کرده و نیز موفق به به ثمر رساندن 69 گل در طول یک سال تقویمی (2021) شد و توانست از رکورد تاریخی 41 گل "گرد مولر" عبور کند.
مسی که چند هفته پیش هفتمین توپ طلای خود را به دست آورد، می‌تواند بار دیگر جایز بهترین بازیکن سال را بگیرد، جایزه‌ای که او در سال 2019 به دست آورد.
او در 2021 مهم‌ترین قهرمانی دوران حرفه‌ای اش که همانا کوپا آمریکا است را در تابستان گذشته با آرجانتین به دست آورد.
با این حال، در تیم جدیدش پاریسن‌جرمن، او هنوز مانند بارسلونا ندرخشیده، جایی که در سال 2021 ارقام جذاب‌تری ارائه کرد. او با 25 گل برای بارسلونا بهترین گلزن لالیگای اسپانیا شد.
محمد صلاح که در جام ملت‌های آفریقا در کامرون بازی می‌کند، با لیورپول عناوین قهرمانی به دست نیاورد اما در سطح انفرادی با باشگاه‌اش سوم شد، در جام اتحادیه به دور چهارم رسید و نیز تا مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسید. در مجموع، این بازیکن که در برترین‌های 2018 سوم شد، در یک سال تقویمی 39 گل به ثمر رساند.
در رده زنان، الکسیا پوتلاس هافبک بارسلونا و تیم ملی اسپانیا، پیش از رقبای‌اش "جنی هرموسو" و "سام کر" به عنوان محبوب‌ترین گزینه برای کسب این جایزه شناخته می‌شود.
پوتلاس، هرموسو و کر آخرین رده بندی توپ طلای 2021 بودند.
این بازیکن کاتالانی اولین اسپانیایی خواهد بود که پس از لوئیس سوارز در سال 1960 این جایزه را دریافت خواهد کرد.
او بارسلونا را به رهبری لوئیس کورتس برای دستیابی به سه گانه تاریخی لیگ، لیگ قهرمانان و جام حذفی رهبری کرد.
پپ گواردیولا اسپانیایی (سرمربی منچستر سیتی) قهرمان لیگ برتر، توماس توخل آلمانی که چلسی را به لیگ قهرمانان اروپا هدایت کرد و روبرتو مانچینی که ایتالیا را برای کسب عنوان قهرمانی اروپا رهنمایی کرد، مدعیان جایزه بهترین مربی سال هستند.
جایزه بهترین مربی تیم مردان که در دو دوره قبلی توسط یورگن کلوپ آلمانی (لیورپول) در سال 2019 کسب شده بود.
برای جایزه بهترین دروازه‌بان؛ جیانلوئیجی دوناروما ایتالیایی (پاریسن‌جرمن)، ادوارد مندی سنگالی (چلسی) و مانوئل نویر (بایرن مونیخ) کاندیدا هستند.
در رده زنان، کاترین برگر آلمانی (چلسی)، کریستین اندلر شیلیایی (المپیک لیون) و استفانی لین ماری لابه کانادایی (پاریسن‌جرمن) ​​برای همین جایزه مبارزه خواهند کرد.
علاوه بر این، جهت دریافت جایزه پوشکاش برای بهترین گل سال؛ اریک لاملا آرجانتینی (گلی وی با تاتنهام مقابل آرسنال در لیگ برتر)؛ پاتریک شیک (گلی برای جمهوری چک برابر اسکاتلند در جام ملت‌های اروپا) و و مهدی طارمی ایرانی (برای گلی با پورتو مقابل چلسی در لیگ قهرمانان اروپا) نامزد هستند.
نامزدهای دریافت جایزه بازی جوانمردانه، تیم ملی دانمارک، تیم پزشکی و کادر مربیگری آن، به دلیل واکنش آنها پس از ایست قلبی کریستین اریکسن در بازی مقابل فنلاند در مسابقات قهرمانی اروپا همراه با کلودیو رانیری سرمربی ایتالیایی؛ و اسکات براون بازیکن اسکاتلندی هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала