طالبان: در 20 سال گذشته پنج میلیون تن معتاد شده اند

© Photo / لیلا حیدری کمپ امید برای معتاد به مواد مخدر در کابل
کمپ امید برای معتاد به مواد مخدر در کابل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.01.2022
عضو شوید
معاون دوم رییس الوزرا طالبان می‌گوید که در جریان اشغال افغانستان، دست کم پنج میلیون شهروند به مواد مخدر معتاد شده که در حال حاضر از سوی طالبان تداوی می‌شوند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، عبدالسلام حنفی، معاون دوم رییس الوزرا طالبان، که روز گذشته شنبه (15، جنوری)، در یک نشست به مناسبت جمع آوری مالیات صحبت می‌کرد گفت که مسوولیت تداوی معتادان اکنون بر دوش طالبان است و بدون شک مشکلات فرا راه شان وجود خواهند داشت.
او از مردم میخواهد که برای آبادی کشور شان کمر همت ببندند تا بحران جاری در بخش‌های اقتصادی، اجتماعی و صحی را مدیریت شود.
150 فرد معتاد به مواد مخدر از شهر کابل جمع‌آوری شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.01.2022
وزارت صحت: حدود 7 هزار معتاد به منظور تداوی در شفاخانه‌ها‌ بستری شده اند
حنفی افزود:” ما دیدیم که در دوران اشغال برای آبادی کشور هیچ کار نشده است، مگر جوانان ما معتاد شده و مشکلات اجتماعی افزایش یافته است.”
درهمین حال، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ می‌گوید از آنجایی که برخی کشورهای جهان در جنگ نظامی در افغانستان دچار شکست شده اند، دست به تبلیغات منفی و وضع تعزیرات علیه افغانستان زده اند.
ملا خیرالله خیرخواه، سرپرست وزارت اطلاعات در این باره گفت:” تجارب جهانی ثابت کرده است که آن عده از کشورهای که با تحریم روبرو شده است، آنها کشورها آباد شده است، ما حتما از این مشکلات عبور خواهیم کرد.”
مسوولان طالبان می‌گویند که از کمک‌های بشری هر کشوری به مردم افغانستان استقبال می‌کنند، اما به هیچ صورتی زیر بار کمک‌های مشروط شان نخواهند رفت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала