وزارت خارجه طالبان: روی آغاز پروژه تاپی و تمدید راه‌آهن با ترکمنستان توافق صورت گرفت

تاپی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.01.2022
عضو شوید
وزارت خارجه طالبان می گوید که توافق شد تا از افغانستان به‌عنوان مسیر ترانزیت میان آسیای مرکزی و جنوبی استفاده شود و گاز مایع، مواد معدنی و خوراکه و سایر اموال تجاری از همین مسیر انتقال یابد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه طالبان با نشر یک خبرنامه در صفحه توییترش نگاشته است که هیأت عالی‌رتبه‌ای که به رهبری امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه به دعوت کشور ترکمستان به عشق‌آباد سفر کرده است، روز شنبه با معاون نخست وزیر، رشید مرادوف وزیر خارجه و سایر مسوولین آن کشور طی دیداری دوجانبه ملاقات نمود.
در ادامه خبرنامه این وزارت‌خانه آمده است: "درین نشست پیرامون روابط دوجانبهٔ سیاسی، دیپلوماتیک و اقتصادی، همکاری‌های امنیتی، آغاز زود پروژه‌های تاپی و تاپ، رشد تجارت و فعالیت سکتور خصوصی، افزایش صادرات سنگ مرمر، میوهٔ تازه و خشک و به‌ویژه تکمیل پروژه‌های خط آهن در آقینه و تورغندی و سرمایه‌گذاری روی برق‌ِ بادی بحث‌های سازنده صورت گرفت و مورد نظر دو طرف قرار گرفت.
خبرنامه می افزاید که توافق صورت گرفت تا از افغانستان به‌عنوان مسیر ترانزیت میان آسیای مرکزی و جنوبی استفاده شود و گاز مایع، مواد معدنی و خوراکه و سایر اموال تجاری از همین مسیر انتقال یابد. دو طرف همچنان توافق کردند که نشست تیم تخنیکی دو طرف به تاریخ ۲۲ جنوری در کابل برگزار شود و کار برق، پروژهٔ تاپی و تمدید راه‌آهن در ماه مارچ سال جاری افتتاح و عملاً آغاز شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала