پاکستان: به افغانی‌های ثروتمند اقامت دائم می‌دهیم

© Photo / IK / IKعمران خان
عمران خان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.01.2022
عضو شوید
دولت پاکستان طبق سیاست جدید امنیت ملی خود قصد دارد به شهروندان خارجی در صورت سرمایه‌گذاری در کشور، اقامت دائم بدهد.
به‌گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، دولت پاکستان تصمیم گرفته‌ به سرمایه‌گذاران خارجی اقامت دائم بدهد تا بتواند سرمایه‌گذاری‌های هنگفت افغانی‌ها، چینی‌ها و سیک‌های ثروتمند امریکایی را جذب کند.
وزیر اطلاعات پاکستان در روز جمعه اعلام کرد: "در راستای سیاست جدید امنیت ملی که هسته‌ امنیت ملی را اقتصاد ژئوپلیتیکی می‌داند، دولت تصمیم گرفته به شهروندان خارجی اقامت دائم بدهد. طبق این سیاست، اقامت دائم خارجی‌ها مستلزم سرمایه‌گذاری آن‌ها در کشور است".
دولت پاکستان عقیده دارد این طرح میلیاردها دالر سرمایه‌گذاری خارجی را وارد کشور خواهد کرد.
پاکستان قصد دارد سرمایه‌گذاری‌های هنگفت افغانی‌های ثروتمند را که درحال‌حاضر در کشورهایی مثل ایران، ترکیه و مالزی فعالیت می‌کنند، جذب کنند.
دولت پاکستان امیدوار است سیک‌های امریکایی با توجه به علاقه به سایت‌های مذهبی سیک در این کشور، در بخش‌های مختلف اقتصاد پاکستان سرمایه‌گذاری کنند.
عمران خان نخست وزیر پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.01.2022
تلاش عمران خان برای ارسال نیروی متخصص به افغانستان
نخست‌وزیر پاکستان هم در جدیدترین بیانیه‌های خود اعلام کرده قصد دارد سرمایه‌گذاران برتر چینی را که صنایع خود را در سایر کشورهای منطقه جای داده‌اند، جذب پاکستان کند.
دولت همچنین امیدوار است حاکمان ثروتمند عرب که هر سال با هدف شکار وارد پاکستان می‌شوند، علاقمند به دریافت شهروندی پاکستان باشند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала