طالبان به کارمندان محلی ارزگان: داشتن لنگی و ریش حتمی است

© AFP 2023 / Odd AndersenИракский мужчина, добравшийся до правительственных войск в предместье Мосула, стрижет себе бороду
Иракский мужчина, добравшийся до правительственных войск в предместье Мосула, стрижет себе бороду - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.01.2022
عضو شوید
مقام‌های محلی طالبان در ولایت ارزگان از کارمندان دولتی خواسته‌اند که در ظاهرشان تغییرات بیاورند، لنگی بزنند و ریش بگذارند.
به گزارش اسپوتنیک، مولوی طایب، یک نماینده‌ والی طالبان برای ارزگان در هفته‌ی جمع‌آوری مالیات در مقر مستوفیت این ولایت از کارمندان دولتی در این ولایت خواسته‌ که در ظاهرشان تغییرات بیاورند، لنگی بزنند و ریش بگذارند.
او تأکید کرده است که تمام کارمندان دولتی باید خود را با اصول اسلامی عیار کنند، لُنگی بزنند و ریش بگذارند.
او از رییسان ریاست‌های دولتی هم خواست که کارمندان‌شان را در چوکات اسلامی برابر و تمام اصول را رعایت کنند.
همزمان با این، مسئولان وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان در سفری به قول اردوی 203 منصوری در جنوب‌شرق کشور، گفته‌اند که افراد زیر سن و بدون ریش اجازه ندارند که در صفوف نظامی این گروه وظیفه اجرا کنند.
رازمحمد، یک مقام این وزارت از مسئولان قول اردوی منصوری خواسته است که افراد زیر سن، "بدنام" و کسانی را که به روش‌های سنت عمل نمی‌کنند، از صفوف‌شان بیرون کنند.
طالبان پیش از این از مردم عام نیز خواسته بود که ریش بگذارند و سلمانی‌ها را از تراشیدن ریش مردم منع کرده بودند. اما این نخستین باری است که طالبان داشتن ریش و لُنگی را برای نظامیان این گروه شرط تعیین کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала