سفر به استرالیا با واکسن اسپوتنیک وی ممکن شد

© REUTERS / DADO RUVICVial labelled "Sputnik V coronavirus disease (COVID-19) vaccine" placed on displayed Sputnik V logo is seen in this illustration picture taken March 24, 2021.
Vial labelled Sputnik V coronavirus disease (COVID-19) vaccine placed on displayed Sputnik V logo is seen in this illustration picture taken March 24, 2021. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.01.2022
عضو شوید
واکسن اسپوتنیک وی روسیه در فهرست واکسن های مورد تایید برای ورود به استرالیا قرار گرفت.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت داخله استرالیا اعلام کرده، که واکسن روسی اسپوتنیک وی در فهرست واکسن های مورد تایید برای ورود به این کشور قرار گرفته است.

صبح امروز اطلاعات سایت وزارت داخله استرالیا در خصوص وضعیت واکسن هایی که هنگام ورود به این کشور مورد تایید هستند، به روز رسانی شده است. واکسن روسی اسپوتنیک وی تولید مرکز تحقیقاتی گامالی روسیه در فهرست "واکسن های تایید شده یا به رسمیت شناخته شده" به عنوان مبنایی برای تایید وضعیت واکسیناسیون علیه کرونا، قرار گرفته است.

پیشتر اداره کالاهای درمانی استرالیا (تی جی ای) نیز اعلام کرد، گواهی واکسیناسیون دو دوز واکسن روسی اسپوتنیک وی اکنون به عنوان مبنایی برای تایید وضعیت واکسیناسیون در هنگام ورود به این کشور در نظر گرفته خواهد شد. این نهاد متقاعد شده است که این واکسن محافظت ایجاد می کند و احتمال انتقال ویروس کرونا به افراد دیگر را کاهش می دهد. این تنظیم کننده دارویی هنوز واکسیناسیون با استفاده از واکسن اسپوتنیک لایت را تایید نکرده است.
اسپوتنیک وی یک واکسن ضد کووید 19 است که توسط موسسه تحقیقاتی ویروس شناسی و میکروبیولوژی "گامالیا" ساخته شده است و در 11 آگست 2020 توسط وزارن بهداشت روسیه به عنوان نخستین واکسن کرونا در جهانت ثبت شد.
واکسن اسپوتنیک وی ناقل ویروسی آدنوویروس است.
" اسپوتنیک وی" اکنون در حدود بیش از 70 کشور جهان با جمعیت کل بیش از 1 میلیارد و 800 میلیون نفر مورد استفاده قرار می گیرد. کارایی این دارو 91,6 درصد بر اساس داده‌های" The Lancet " یکی از معتبرترین مجلات پزشکی جهان اعلام شده است. دیگر کشورها در حال تولید این واکسن برای بازار جهانی هستند.
افزون بر آن، باید گفت که بر اساس اطلاعات منتشر شده، عوارض جانبی این واکسن بسیار محدود است. در اکثر کسانی که واکسن "اسپوتنیک وی" را دریافت کرده‌اند، نشانگان سرماخوردگی مشاهده شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала