وزیر پیشین معادن: اشرف غنی از آزار جنسی زنان در ارگ خبر داشت

© Wikipediaارگ
ارگ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.01.2022
عضو شوید
وزیر پیشین معادن افغانستان افغانستان در دوران حکومت اشرف غنی می‌گوید که رییس جمهوری سابق از آزار جنسی زنان در ارگ خبر داشت.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسا نه ها، نرگس نهان وزیر پیشین معادن افغانستان که در دوران وزارتش رابطه نزدیک با رییس و خانم رییس جمهور پیشین داشت در یک بحث در اسپیس تویتر آزار و اذیت جنسی زنان در ارگ ریاست جمهوری دولت پیشین را تایید کرد.
به گفته او، اشرف غنی موضوع آزار و اذیت جنسی زنان در ارگ را رد می‌کرد.
پس از این که حبیب الله احمدزی، مشاور سابق رییس جمهور افغانستان در یک مصاحبه در سال 2019، برخی از مقامات و مشاوران رئیس جمهور را به ترویج فحشا در ارگ متهم کرد، کمیسیون حقوق بشر افغانستان در آن زمان اعلام داشت که کار مستندسازی آزار و اذیت جنسی زنان در حکومت را آغاز می‌کند.
این کمیسیون بعداً اعلام داشت که بررسی و مستند ساختن شکایت‌ها درباره آزار و اذیت جنسی زنارف ن در اداره‌های حکومتی، به خصوص ارگ ریاست جمهوری افغانستان را تکمیل کرده و آن را به دادستانی افغانستان تحویل می‌دهد.
ارگ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.07.2019
نگرانی نماینده سازمان ملل متحد درباره بهره گیری جنسی از زنان و ترویج فحشا در ارگ
خانم نهان در این بحث با شماری از کاربران تویتر گفت که موضوع آزار و اذیت جنسی زنان در ارگ ریاست جمهوری را در حضور شماری از زنان با رئیس جمهور پیشین افغانستان در میان گذاشت اما غنی در واکنش گفت که فساد اخلاقی در ارگ وجود ندارد.
خانم نهان مشخصا از یک مشاور ارشد 75 ساله رییس جمهور سابق نام گرفت که یک دختر کارمند در ارگ را به خاطر تقاضای رابطه جنسی تحت فشار قرار داده بود.
به گفته او، این کارمند پس از رد تقاضای مشاور ارشد از ارگ در آستانه اخراج به اتهام جاسوسی برای ایران، قرار گرفته بود.
ظاهرا، این کارمند بعدا با پا در میانی نرگس نهان در یک پُست دیگر تعیین شده است.
خانم نهان به خاطر رابطه نزدیکی با اشرف غنی داشت به عنوان نامزد وزیر وزارت معدن معرفی شد، اما با وجودی که از سوی مجلس رد صلاحیت شد، برای نزدیک به دو سال برخلاف قانون به عنوان سرپست این وزارت باقی ماند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала