Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

3 سال محرومیت برای مرد شماره یک تنیس جهان از ورود به خاک استرالیا

© Sputnik / Алексей Филиппов /  مراجعه به بانک تصاویر جوکوویچ
جوکوویچ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.01.2022
عضو شوید
دادگاه فدرال استرالیا روز گذشته به صورت رسمی خبر از اخراج نواک جوکوویچ تنیسور شماره یک جهان از خاک این کشور را داد.
به گزارش اسپوتنیک، دادگاه فدرال استرالیا پس از بررسی درخواست تجدیدنظر نواک جوکوویچ، تنیس باز 34 ساله صرب و فرد شماره یک تنیس مردان جهان، به اخراج او از این کشور رای داد و گفت او اجازه حضور در مسابقات تنیس آزاد استرالیا را ندارد.
دولت استرالیا نخستین بار نزدیک به دو هفته پیش در ابتدای ورود جوکوویچ به استرالیا، ویزایش را باطل و او را بازداشت کرد.
در آن زمان دادگاهی در استرالیا این تصمیم را ملغی کرده و از دولت خواست هزینه‌های مربوطه در خصوص خسارت وارد شده را بپردازد.
دادگاه فدرال استرالیا تصمیم گرفت به شماره یک تنیس جهان به دلیل دروغگویی و فریب اداره مهاجرت پس از نزدن واکسن کرونا ویزا ندهد و این تنیسور نمی‌تواند در رقابت‌های اوپن استرالیا شرکت کند.
در همین راستا دادگاه فدرال استرالیا به خاطر قانون‌شکنی، جوکوویچ را 3 سال از حضور در خاک این کشور محروم کرده و به این ترتیب او سال‌های بعد هم نمی‌تواند در رقابت‌های اوپن استرالیا شرکت کند.
جوکوویچ بدون زدن واکسن کرونا و با دریافت معافیت پزشکی از سوی فدراسیون تنیس استرالیا و ایالت ویکتوریا، محل برگزاری تورنمنت اوپن استرالیا، ویزا دریافت کرد و وارد استرالیا شد.
دلیل دریافت معافیت از سوی او این بود که او حدود یک ماه پیش به کرونا مبتلا شده بوده و در نتیجه بدنش نسبت به ویروس کووید-19 مقاوم شده بود.
اما مقامات مرزبانی و دولتی استرالیا مدارک جوکوویچ برای دریافت معافیت پزشکی را ناکافی دانستند و در نهایت او را از خاک کشورشان اخراج کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала