Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

رد ایده‌ی ساخت استادیوم جدید در میلان؛ سن‌سیرو می‌ماند

© Sputnik / Антон Денисов /  مراجعه به بانک تصاویر ورزشگاه سن سیرو Футбол. Лига Чемпионов. Матч "Интер" (Милан) - "Рубин" (Казань)
ورزشگاه سن سیرو  Футбол. Лига Чемпионов. Матч Интер (Милан) - Рубин (Казань) - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.01.2022
عضو شوید
لوئیجی کوربانی معاون سابق شهردار میلان امروز اعلام کرد که ساخت ورزشگاه جدید در شهر میلان غیرممکن است. این یعنی دو باشگاه میلانی باید در سن‌سیرو بازی کنند.
به گزارش اسپوتنیک؛ حلقه‌ی دوم ورزشگاه سن‌سیرو در سال 1955 ساخته شد که کار آن 528 روز را در بر گرفت اما هیچ وقفه‌ی در رقابت‌های دو باشگاه میلانی به وجود نیامد. ممکن است این اتفاق بار دیگر تکرار شود اما برای ساخت یک ورزشگاه جدید نه بلکه برای بازسازی ورزشگاه فعلی دو تیم.
لوئیجی کوربانی معاون سابق شهرداری میلان (در پایان دهه 1980 با سهمی در PCI) و اکنون در راس کمیته "Sì Meazza" اظهار داشت که میلان و اینتر به بازی در "خانه تاریخی" شان ادامه دهند.

کوربانی می‌گوید: "ما سال‌ها در مورد استادیوم جدید صحبت کردیم، اما هیچ چیز معلوم و واضح نیست به جز اراده شرکت‌های مالک تیم‌های میلانی (فند الیوت آمریکا و چینی‌های سانینگ) برای تجارت. پروژه‌های معرفی شده به رسانه‌ها هرگز به اساس اسناد رسمی تحویل شهرداری داده نشده است."

کوربانی اعتقادش را براساس داده‌های عینی تصریح نمود: "تا سال 2026 نمی‌توان سن سیرو را نمی‌تواند استفاده کرد. پس از افتتاح بازی‌های المپیک زمستانی، هفتاد سال از سن سیرو سپری شد. این بدان معناست که این سازه طبق قانون به یک سرمایه فرهنگی تبدیل خواهد شد. حفاظتی که عملاً هرگونه تلاش برای از بین بردن را بی‌فایده می‌سازد. از این گذشته، در حال حاضر برنامه‌هایی برای بازسازی تأسیسات مانند تغییر کامل حلقه سوم یا پایین آوردن سطح زمین بازی وجود ندارد."

معاون سابق شهرداری میلان اضافه کرد: "پس از فصلی که در آن ورزشگاه‌های اختصاصی در نظر گرفته شد (مخصوصاً در سمت میلان)، در سال 2019 ایده تخریب و ساخت یک استادیوم جدید در منطقه سن سیرو نیز مطرح شد. پروژه اول دارای نقشه ساختمانی به وسعت 165 هزار متر مربع مساحت شهرداری بود. طرحی فراعنه که بدون درخواست تجدیدنظر توسط پالاتزو مارینو رد شد. پیشنهاد دوم که اجرای توصیه‌های شهرداری بود، فضا را به 145 هزار متر مربع کاهش داد. البته این موضوع را قانون ورزشگاه 2021 مقرر می‌دارد که شهرداری‌ها می‌توانند حجم‌هایی را که کاملاً متناسب با اندازه استادیوم است اختصاص دهند."

در ادامه کوربانی افزود: "سن سیرو یک ورزشگاه زنده و با رفاه است. در ماه سپتامبر، فینال لیگ ملت‌های اروپا بین اسپانیا و فرانسه برگزار شد. مسابقات لیگ قهرمانان به طور منظم برگزار می‌شود. از سال 2016 زمانی که فینال لیگ قهرمانان اروپا بین رئال و اتلتیکو مادرید برگزار شد، این ورزشگاه در صدر رده بندی یوفا قرار داشت. بعدش مشکل اکاونت‌ها است. صحبت از هزینه کل ورزشگاه به ارزش 530 میلیون است؛ با 60 هزار چوکی. قیمت هر چوکی 8200 یورو است. در 29 استادیوم پیشرفته که اخیراً در اروپا ساخته شده‌اند، هزینه هر چوکی 3800 یورو بود. یه چیزی اشتباهه یکی دیگر از جنبه‌های مهم: در ورزشگاه جدید، هدف جایگزینی هواداران با تماشاگران نخبه است. این با این واقعیت نشان داده می‌شود که موقعیت‌های اجرایی-شرکتی از 3000 به 12500 افزایش می‌یابد. هر کجا که به آن نگاه کنید، کل پروژه طعم حدس و گمان را دارد. همچنین تغییر مناظر ناشی از بیماری همه گیر است. این طرح با تخریب سن سیرو و ساخت ورزشگاه جدید شامل ساخت برج‌ها، هتل‌ها، ادارات و مراکز خرید می‌شود."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала