سفیران جمهوریت حاضر به برگزاری ویدیو کنفرانس با متقی نشدند

© Photo / twitter.com/A_K_M_iiمولوی امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان
مولوی امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.01.2022
عضو شوید
سفیران افغانستان حاضر به برگزاری ویدیو کنفرانس با سرپرست وزارت امور خارجه گروه طالبان نشدند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از وال استریت ژورنال، سفیران افغانستان که از سوی دولت اشرف غنی رئیس جمهور گریزی افغانستان گماشته شده بودند، برگزاری ویدیو کنفرانس با سرپرست وزارت امور خارجه گروه طالبان را رد کردند.
نصیر اندیشه سفیر افغانستان در سویس می گوید: "ما چیزی در برابر ریش و عمامه نداریم. اما اداره یک کشور در قرن بیست و یکم باید الزامات خاصی را داشته باشد. اگر می توانید آنها را برآورده کنید، پس ادامه دهید. اگر نه، فکر نکنید که ما در این قطار در حال حرکت به جهنم خواهیم نشست".
امرالله صالح طالبان را مسئول حمله به دفترش می داند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.11.2021
صالح: سفارت افغانستان در پاکستان به مرکز آی‌اس‌آی تبدیل شده
به گفته سفیران افغانستان، آنها نماینده کشور در شخصیت رهبر پیشین غنی نیستند، بلکه ساکنان آن هستند، بنابراین برای ارائه کمک های مستقیم بشردوستانه به آنها و حفظ ارزش هایی مانند دموکراسی و حقوق زنان مبارزه می کنند. رئیسان نمایندگی های دیپلماتیک نیز در تماس مستمر با یکدیگر هستند و مواضع سیاسی خود را هماهنگ می کنند.
این روزنامه می نویسد، که طالبان نیز به نوبه خود تلاش می کنند تا دیپلمات های افغانستانی را متقاعد کنند که به نمایندگی از دولت جدید کار کنند و همچنین در تلاش هستند تا جای خالی سفارتخانه هایی را که سفیران پست های خود را ترک کرده اند با دیپلمات های وفادار به آنها پر کنند.
سفیر افغانستان در دوشنبه: دولت تشکیل شده از سوی طالبان نامشروع است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.12.2021
سفیر افغانستان در تاجیکستان: طالبان قادر به اداره کشور نیست
پیش از این، گروه طالبان رئیس موقت جدید سفارت در پاکستان و همچنین نماینده جدید افغانستان در سازمان ملل را تعیین کرده بود. ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در مصاحبه با ریانووستی گفت، که سفیر در تاجیکستان دیگر مورد توجه افغانستان نیست. وی همچنین خاطرنشان کرد، که جنبش قصد دارد سفیر خود را در مسکو منصوب کند. در عین حال، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، که از سوی مقامات افغانستان در مورد قصد خود برای اعزام سفیر خود به مسکو اطلاعیه دریافت نکرده است.
یادآوری می کنیم، که در اوایل ماه اگوست، طالبان حملات خود را علیه نیروهای دولتی افغانستان افزایش دادند، در 15 اگوست وارد کابل شدند و روز بعد اعلام کردند که جنگ پایان یافته است. در دو هفته آخر ماه اگوست، از فرودگاه کابل که تحت حمایت نظامیان آمریکایی بود، شهروندان کشورهای غربی و افغانستانی هایی که با آنها همکاری می‌کردند، تخلیه شدند. در شب 31 اگوست، ارتش آمریکا فرودگاه کابل را ترک کرد و به حدود 20 سال حضور نظامی آمریکا در افغانستان پایان داد. در اوایل ماه سپتامبر، ترکیب دولت موقت افغانستان به ریاست محمد حسن آخوند که در دوره اول حکومت طالبان به عنوان وزیر امور خارجه خدمت می کرد و از سال 2001 تحت تحریم های سازمان ملل بود، اعلام شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала