Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

واکنش‌ها به مرگ اسطورۀ پُرافتخار رئال مادرید + عکس

© Sputnik / Александр Вильф /  مراجعه به بانک تصاویر هوادار رئال مادرید Russia Soccer Champions League CSKA - Real
هوادار رئال مادرید   Russia Soccer Champions League CSKA - Real - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.01.2022
عضو شوید
از پرز گرفته تا ستاره‌های فعلی رئال مادرید و برخی باشگاه‌ها به مرگ پاکو خنتو واکنش نشان دادند و نبود او را ضایعۀ بزرگی عنوان کردند.
به گزارش اسپوتنیک، صبح امروز فوتبال اسپانیا و باشگاه رئال مادرید با خبر شوکه کنندۀ مقابل شدند و پاکو خنتو رئیس افتخاری و اسطورۀ بی‌نظیر این باشگاه در سن 88 سالگی درگذشت.
اسطوره رئال مادرید در بین سال‌های 1953 تا 1971 برای رئال مادرید ، 18 فصل بازی کرد و توانست 6 قهرمانی در اروپا، 12 قهرمانی در لالیگا، 2 قهرمانی در جام حذفی و 4 قهرمانی در رقابت‌های دیگر بدست آورد.
خنتو در مجموع 600 بازی برای رئال بازی کرد و توانست 182 گل به ثمر رساند. او البته در تیم ملی اسپانیا نیز 43 بار به میدان رفت و از سوی سایت فدراسیون تاریخ و آمار جزو 30 بازیکن برتر تاریخ اسپانیا در قرن 20 شد.
مرگ این بازیکن سابق رئال و لاروخا، واکنش‌های زیادی را به همراه داشت و از پرز گرفته تا ستاره‌های فعلی رئال مادرید و برخی باشگاه‌ها به مرگ با انتشار پیام‌های به هواداران و دوستداران خنتو تسلیت گفتند.
پرز رئیس باشگاه رئال مادرید در مورد خنتو نوشت:" امروز روزی بسیار غمگین نه فقط برای رئالی‌ها بلکه برای کل دنیای فوتبال است. می‌خواهم از جانب خودم و باشگاه رئال مادرید عمیق‌ترین تسلیت‌ها را برای گذشت مدیر افتخاری محبوب ما فرانسیسکو خنتو ابراز کنم. به همسرش ماری لوپز و فرزندانش فرانسیسکو و خولیو و همچنین نوه هایش آیتانا و کاندلا تسلیت می‌گوییم و همچنین به کل خانواده اش، همه هم‌تیمی‌هایش و همه عزیزان‌شان تسلیت می‌گوییم."
لوکاس وازکز در مورد اسطورۀ فقید رئال نوشت:" وداع تا همیشه اسطوره. میراثت ابدی خواهد بود."
مودریچ:" دون پاکو خنتو. اسطوره باشگاه ما. ممنون از همه کارهایی که کردی. ممنون از همه چیزهایی که برای رئال مادرید ساختی. روحت شاد!"
وینیسیوس:" او گفته بود: من می‌جنگم، من طوفان هستم. فراموشت نمی‌کنیم. آرام بخواب اسطوره."
فدریکو والورده:" روحت شاد."
باشگاه اتلتیکومادرید نیز به این موضوع واکنش نشان داد و نوشت:" پاکو خنتو، اسطوره فوتبال اسپانیا درگذشت. تسلیت ویژه ما به خانواده‌اش و بخصوص بازیکنان ما مارکوس یورنته (خنتو برادر مادربزرگش بود). آرام بخوابی."
بارسا نوشت:" باشگاه بارسلونا درگذشت فرانسیسکو خنتو بازیکن افسانه‌ای رئال مادرید را تسلیت می‌گوید. روحش شاد."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала