پیشنهاد چین به طالبان: به خواسته‌های جامعه جهانی گوش دهید

© Fotolia / Boggyتوافق ایران و چین در باره بازگشت نقدی پول نفت به ایران
توافق ایران و چین در باره بازگشت نقدی پول نفت به ایران - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.01.2022
عضو شوید
وزارت خارجه چین از طالبان خواسته است تا معاون یوناما در کابل با سفیر ایران دیدار کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از 8صبح، یجیان ژائو، سخنگوی وزارت خارجه چین به طالبان اظهار کرده اند که یک ساختار سیاسی باز و فراگیر ایجاد کنند و سیاست‌های داخلی و خارجی ملایمی در نظر بگیرند.
ژائو نیز تاکید کرده است که طالبان باید با تروریزم مبارزه کنند و با کشورهای دیگر روابط نیک داشته باشند.
سخنگوی وزارت خارجه چین از طالبان خواسته است تا به جامعه خود را مدغم بسازند.
هم‌چنان لیجیان از جامعه بین‌المللی خواسته است که به استقلال و تمامیت ارضی افغانستان احترام بگذارد و از پیشرفت مردم افغانستان در مسیر توسعه مناسب و تحقق ثبات در این کشور حمایت کند.
استفاده از پول خارجی در افغانستان ممنوع شد؛ آیا این اقدام طالبان نقطۀ ضعف دارد؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.01.2022
طالبان از چین خواهان کمک برای به رسمیت شناختن شان شدند
این درحالیست که پیش از این، طالبان برای رسمیت شناختن شان ازسوی جامعه جهانی کمک خواستند.
در پایان هفته گذشته، سراج الدین حقانی، وزیر داخله دولت موقت افغانستان به سفیر چین در کابل گفت که ایالات متحده نباید با تحریم های اقتصادی علیه افغانستان ادامه بدهد کند و از دسترسی این کشور به پول هایش جلوگیری کند.
گفتنی است، در اواسط ماه آگست، پس از به دست گرفتن قدرت توسط طالبان در کشور، صندوق بین المللی پول و سایر سازمان های غربی برنامه های حمایت از اقتصاد افغانستان را که وابسته به تزریق خارجی است، به حالت تعلیق درآوردند. به ویژه، ایالات متحده دسترسی به دارایی های 7 میلیارد دالری را که در اختیار سیستم فدرال رزرو آمریکا بود، قطع کرده است. آنها تصمیم خود را با این واقعیت توضیح دادند که تا زمانی که دولت جدید به رسمیت شناخته نشود، نمی توانند وجوه انتقال دهند. علاوه بر این، دسترسی طالبان حتی به ذخایر ملی کشور نیز ممنوع شد - ایالات متحده دارایی های بانک مرکزی افغانستان را در حساب های بانک های خود مسدود کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала