اثربخشی واکسن اسپوتنیک وی در برابر "اومیکرون" 75 در صد تخمین زده شد

© Sputnik / Vladimir Trefilov /  مراجعه به بانک تصاویر Шприц и ампула на фоне логотипа "Спутник V"
Шприц и ампула на фоне логотипа Спутник V - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.01.2022
عضو شوید
مدیر موسسه تحقیقات همه‌گیرشناسی و میکروبیولوژی "گامالیا" روسیه اعلام کرد که واکسن کرونای "اسپوتنیک وی" در برابر سویه "اومیکرون" 75در صد مصونیت ایجاد می کند.
به گزارش اسپوتنیک، الکساندرگینتزبورگ مدیر موسسه تحقیقات همه‌گیرشناسی و میکروبیولوژی "گامالیا" روسیه اعلام نمود که اثربخشی واکسن اسپوتنیک وی در برابر اومیکرون 8 برابر کاهش می یابد، اما با این حال هنوز قدرت محافظت کافی در برابر این گونه‌ای از ویروس را دارد. این در حالی است کاهش اثربخشی سایر واکسن ها در برابر اومیکرون 21 برابر است.
به گفته الکساندرگینتزبورگ مدیر موسسه تحقیقات همه‌گیرشناسی و میکروبیولوژی "گامالیا" واکسن کرونای "اسپوتنیک وی" در برابر سویه "اومیکرون" 75در صد مصونیت ایجاد می کند.
شرکت سازنده واکسن استنشاقی اسپوتنیک اعلام کرد، این واکسن در برابر سویه اومیکرون موثر است و از انتقال این سویه جلوگیری می کند.
Vial labelled Sputnik V coronavirus disease (COVID-19) vaccine placed on displayed Sputnik V logo is seen in this illustration picture taken March 24, 2021. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.01.2022
سفر به استرالیا با واکسن اسپوتنیک وی ممکن شد
سازنده این واکسن روسی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: "واکسن استنشاقی اسپوتنیک به ویژه در برابر سویه با شیوع بالای اومیکرون نه تنها از نظر محافظت در برابر خود ویروس، بلکه از نظر جلوگیری از انتقال آن نیز مؤثر خواهد بود.
" براساس این گزارش، این واکسن استنشاقی در سه ماهه نخست سال 2022 وارد بازار خواهد شد. اوایل ماه آپریل الکساندر گینتزبورگ مدیر موسسه تحقیقات همه‌گیرشناسی و میکروبیولوژی "گامالیا" روسیه در مصاحبه با اسپوتنیک از آغاز آزمایشات بالینی واکسن استنشاقی کرونا در این مرکز خبر داد. وی در ماه نوامبر اعلام کرد، این واکسن از افرادی که پیش از آن با اسپوتنیک وی واکسینه نشده اند، نیز محافظت می‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала