امریکا هلیکوپترهای افغانستان را به اوکراین می‌دهد

© REUTERS / Omar Sobhaniسقوط یک هلیکوپتر در قول اردوی شاهین
سقوط یک هلیکوپتر در قول اردوی شاهین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.01.2022
عضو شوید
این نشریه تاکید دارد که قرار است پنج هلیکوپتر Mi-17V5 و یک Mi-8MTV به طرف اوکراینی منتقل شود، اولین دسته در فصل بهار ارسال می‌شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلاگ دفاع (Defence Blog)، نیروهای مسلح اوکراین در بهار امسال ممکن است هلیکوپترهای جدیدی را به عنوان بخشی از کمک های نظامی ایالات متحده دریافت کنند.
ایالات متحده قصد دارد تا هلیکوپترهای Mi-17V5 و Mil Mi-8 را که متعلق به نیروی هوایی افغانستان است، به اوکراین تحویل دهند.
این نشریه تاکید دارد که قرار است پنج هلیکوپتر Mi-17V5 و یک هلیکوپتر Mil Mi-8 به اوکراین منتقل شود، اولین دسته از این هلیکوپترها در بهار ارسال می‌شود.
در ادامه نوشته این نشریه آمده است که نزدیک به 20 هلیکوپتر نیروهای هوایی افغانستان از خانواده Mi-8 / Mi-17، خارج از این قرار دارد، تاکنون در خصوص وضعیت این هلیکوپترها چیزی گفته نشده است.
در دسامبر 2021، مجله Flight Global، فهرستی را منتشر کرد که در رتبه بندی جهانی هلیکوپترهای نظامی روسی از خانواده Mi-8 / Mi-17 در جایگاه دوم قرار داشت.
قابل ذکر است که شبکه تلویزیونی CNN در ماه نوامبر با نشر گزارشی اعلام کرد که دولت جو بایدن در حال بررسی انتقال هلیکوپترهای افغانستان به اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала