نخستین کمپاین تطبیق واکسن پولیو در سال 2022 آغاز شد

© Photo / ریاست صحت عامه ولایت هراتواکسین پولیو
واکسین پولیو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.01.2022
عضو شوید
یونیسف اعلام کرده است که نخستین کمپاین تطبیق واکسن فلج کودکان برای سال 2022 در افغانستان، امروز سه‌شنبه، 28 جدی آغاز شده است.
به گزارش اسپوتنیک، طبق اعلام صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد(یونیسف) این کمپاین قرار است چهار روز ادامه پیدا کند. در این کمپاین 909 میلیون کودک زیر سن پنج سال در سراسر افغانستان واکسن پولیو خواهند شد.
این نهاد گفته است که در سال 2021 کمترین میزان انتقال ویروس پولیو در افغانستان به ثبت رسیده که فرصت بی‌سابقه برای قطع انتقال ویروس پولیوی وحشی و دست‌یابی به ریشه‌کن کردن این ویروس را فراهم کرده است.
به گفته اداره یونیسف، در دو کمپاین جداگانه در ماه‌ نوامبر سال 2021 حدود، 805 میلیون کودک و در دسامبر همین سال هشت میلیون کودک زیر پنج سال واکسن شده‌اند.
در کمپاین واکسن ماه نومبر 2021 میلادی 8.5 میلیون کودک زیر سن پنج سال و در کمپاین واکسن ماه دسامبر 2021 بیش از 8 میلیون کودک زیر سن پنج سال واکسن پولیو شدند.
در سال 2021 چهار مورد فلج کودکان نوع WPV1 در افغانستان گزارش شد که از این‌ جمله، نخستین مورد در غزنی و سه‌ مورد دیگر در ماه‌های اکتوبر و نوامبر در قندهار به ثبت رسید.
آلیس آکونگا، نماینده یونیسف در افغانستان گفته است که این اداره برای محو پولیو و دیگر بیماری‌ها در افغانستان به کار خود ادامه می‌دهد.
این اداره همچنان از طالبان خواسته است که از کارکنان ساحه‌ای محافظت کنند.
از سوی دیگر، داپنگ لو، مسوول دفتر سازمان صحی جهان در افغانستان گفته است: "با آغاز سال 2022، بهترین فرصت برای پایان‌دادن به فلج کودکان در افغانستان را در اختیار داریم."
او همچنان افزوده که برای رسیدن به این هدف، پنج کمپاین واکسن دیگر را در سال 2022 برنامه‌ریزی کرده‌اند که تطبیق این برنامه‌ها برای نابودی پولیو مهم است.
گفتنی است که افغانستان از جمله کشورهایی است که فلج کودکان در آن به‌گونه کامل محو نشده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала