طالبان: مطابق اصول شرعی زمینه تحصیل زنان و مردان را مهیا می‌کنیم

© Sputnik / PMملا عبدالغنی برادر، یکی از رهبران دفتر طالبان
ملا عبدالغنی برادر، یکی از رهبران دفتر طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.01.2022
عضو شوید
معاون رییس‌الوزرای طالبان در دیدار با شماری از استادان دانشگاه‌های دولتی، گفته است که این گروه متعهد است تا مطابق که به اصول شرعی زمینه تحصیلات عالی را برای زنان و مردان مهیا کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، ملا عبدالغنی برادر، معاون رییس‌الوزرای طالبان در دیدار با شماری از استادان دانشگاه‌های دولتی، گفته است که این گروه متعهد است تا مطابق که به اصول شرعی زمینه تحصیلات عالی را برای زنان و مردان مهیا کند.
او گفته است که تحصیلات عالی برای پیش‌رفت و آسایش یک کشور مهم است.
در این دیدار، نجیب‌الله امرخیل، رییس اتحادیه دانشگاه‌های دولتی گفت که افغانستان در سطح منطقه تحصیلات عالی با تاریخ کهن و استادان با تجربه دارد.
امرخیل، کم‌بود معاشات استادان، نبود مکان دایمی برای استادان و تغییرات متواتر در نصاب تدریسی را از جمله مشکلات استادان دانشگاه‌های دولتی عنوان کرد.
طالبان مانع اعتراض زنان در شهر کابل شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.01.2022
‏طالبان 600 هزار افغانی به خانواده زینب دادند
معاون رییس‌الوزرای طالبان درباره حل مشکلات ذکرشده استادان اطمینان داده و افزود که در آینده نزدیک روند تحصیلات عالی به‌گونه نورمال آغاز می‌شود.
این در حالی‌ است که پس از تسلط طالبان بر کابل دانشگاه‌های غیرفعال مانده؛ اما فعالیت دانشگاه‌های خصوصی تا حدی به حالت عادی برگشت.
طالبان مسایلی مثل جداسازی صنف‌های دختران و پسران، کمبود استادان زن و مشکل مکان را از دلایل عمده فعال‌نشدن دانشگاه‌های دولتی عنوان کرده‌اند؛ اما اکنون این وضعیت را به مشکلات مالی نسبت می‌دهند و تاکید می‌کنند که این مشکل در آینده نزدیک حل می‌شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала