سازمان بین‌المللی کار: 500 هزار نفر پس از تسلط طالبان در افغانستان بی‎کار شده‌اند

© Sputnik / Mohammad Karim Bezhan شهر کابل
شهر کابل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.01.2022
عضو شوید
سازمان بین‌المللی کار می‌گوید، براساس برآورد این سازمان پس از تسلط طالبان بر افغانستان، حدود نیم میلیون نفر در این کشور شغل خود را از دست‌ داده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، در گزارش این سازمان که امروز (چهارشنبه، 29 جدی) منتشر شد، آمده است که تغییر در مدیریت، بحران اقتصادی و محدودیت بر کار زنان در افغانستان، فرصت‌های شغلی و ساعات کاری را تحت تاثیر شدید قرار داده است.
سازمان بین‌المللی کار گفته است که پس از سقوط دولت، بخش‌های کلیدی اشتغال از جمله کشاورزی، خدمات ملکی و صنعت ساخت‌وساز ویران شده‌ است.
با این حال، این سازمان همچنین برآورد کرده که ممکن است تا اواسط سال جاری میلادی، 900 هزار نفر دیگر هم در افغانستان شغل خود را از دست دهند و فرصت‌های اشتغال نیز 14 درصد کاهش یابد.
سازمان بین‌المللی کار گفته است که کارگران زن به طور نامتناسبی تحت تأثیر این بحران قرار گرفته‌اند.
این سازمان افزوده است که تخمین زده می‌شود که سطح اشتغال زنان تا اواسط سال 2022 تا 28 درصد کاهش یابد.
ازدحام و ترافیک سنگین هر روزه‌ی کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.12.2021
ابراز نگرانی یونیسف از بدتر شدن وضعیت بشری در افغانستان
رامین بهزاد، هماهنگ کنندۀ ارشد سازمان بین‌المللی کار(ILO) برای افغانستان گفته است که وضعیت در این کشور بحرانی است و حمایت فوری برای تثبیت و بهبود ضروری است.
او گفته است که در حالی که اولویت رفع نیازهای فوری بشردوستانه است؛ اما بهبود پایدار و فراگیر به دسترسی مردم به شغل مناسب، معیشت و خدمات اساسی بستگی دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала