طالبان رها سازی آب بند کمال خان به سمت ایران را تکذیب کرد + ویدیو

© Photo / National Water Affairs Regulation Authorityآب‌گیری بند کمال‌خان در ولایت نیمروز آغاز شد
آب‌گیری بند کمال‌خان در ولایت نیمروز آغاز شد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.01.2022
عضو شوید
وزیر آب و برق حکومت طالبان در افغانستان رها سازی آب بند کمال خان به سمت ایران را رد کرد و اعلام کرد آب به درخواست کشاورزان افغانستان رهاسازی شده است.
به گزارش اسپوتنیک، عبدالطیف منصور، وزیر آب و برق حکومت طالبان در افغانستان با انتشار یک ویدیو در خصوص اخبار منتشر شده درباره رها سازی آب بند "کمال خان" به سمت ایران گفت: "آب بند کمال خان برای سرازیر شدن به سمت ایران رهاسازی نشده بلکه به درخواست کشاورزان ولایت نیمروز افغانستان انجام شده است".
وی تاکید کرد: "آب در حد تامین نیاز آنها رهاسازی شده است".
پیشتر، حسین مدرس خیابانی، والی سیستان و بلوچستان ایران گفت: "آنچه که توافق و تعهد شده با دولت افغانستان و بارندگی‌ها هم کمک می‌کند، این است که این جریان ادامه داشته باشد تا حق آبه ایران کامل تامین شود. این آب به چاه نیمه‌ها هدایت می‌شود و به عنوان منابع آبی مورد نیاز برای منطقه سیستان است".
طالبان در حالی این رها سازی را در توافق با ایران تکذیب کرده است که محمد سرگزی، نماینده مردم سیستان و بلوچستان هم اعلام کرده بود که طی مذاکره و تماس تلفونی مجدد در خصوص گزارش اقدام‌های اخیر، حسن کاظمی قمی اعلام کرد که سفری به ولایت سیستان و بلوچستان خواهد داشت، همچنین تیمی به افغانستان اعزام شده و مذاکراتی در کابل با ملابرادر و وزیر امور خارجه طالبان صورت گرفت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала