معامله بزرگ مایکروسافت سهام رقیبش را از بین می برد

© AFP 2023 / MIKKO STIG / LEHTIKUVAOutside view of Microsoft's Finnish headquarters in Espoo, Finland (File)
Outside view of Microsoft's Finnish headquarters in Espoo, Finland (File) - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.01.2022
عضو شوید
معامله بزرگ مایکروسافت باعث کاهش 20 میلیارد دالری سرمایه سونی در یک روز می شود.
به گزارش اسپوتنیک، داده های معاملاتی نشان می دهد، پس از اینکه مایکروسافت از یک معامله بزرگ برای خرید شرکت بازی اکتیویژن بلیزارد خبر داد، سهام رقیب این شرکت امریکایی، سونی جاپانی، 13 درصد سقوط کرد و ارزش آن 20 میلیارد دالر در روز کاهش یافت.
افزایش درآمد سه ماهه اول 2022 مایکروسافت به لطف آفیس و ویندوز - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.10.2021
افزایش درآمد سه ماهه اول 2022 مایکروسافت به لطف آفیس و ویندوز
بر پایه گزارش بلومبرگ، سقوط اوراق بهادار سونی بزرگترین سقوط از سال 2008 بوده است. واقعیت این است که خرید اکتیویژن به مایکروسافت امکان دسترسی به طیف قابل توجهی از بازی ها از جمله Call of Duty، Diablo و World of Warcraft را می دهد. یعنی بازی‌های کنسول‌های پلی‌استیشن و سرویس‌های شبکه تا 30 درصد درآمد سونی را به ارمغان می‌آورند.
سخنگوی Asymmetric Advisors، تحلیلگر بازار سهام جاپان گفت: سونی برای ایستادن در این جنگ فرسایشی با چالش بزرگی روبرو خواهد شد.
مایکروسافت قرارداد 68.7 میلیارد دالری خود با اکتیویژن بلیزارد را در 18 جنوری اعلام کرد. از آن زمان، سهام اکتیویژن بلیزارد نزدیک به 40 درصد افزایش یافته است. اکتیویژن بلیزارد مجموعه بازی های معروفی مانند Call of Duty، World of Warcraft، Candy Crush، Tony Hawk، Diablo، Overwatch، Spyro، Hearthstone، Guitar Hero، Crash Bandicoot، StarCraft را ساخته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала