پول در بدل رانندگی/ طرح شهردار لندن برای کاهش آلودگی هوا

© Photo / Джастин Гриффитс-Уилльямсвид на Лондон
вид на Лондон - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.01.2022
عضو شوید
شهرداری لندن طرحی را پیشنهاد نموده است که رانندگان موتر ها در این شهر را ملزم می‌سازد در بدل مسافتی که رانندگی می کنند، باید پول پرداخت کنند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "گاردیان" صادق خان، شهردار لندن پیشنهاد کرده است برای کاهش انتشار کربن و بهبود کیفیت هوا، هزینه رانندگی با موتر پرداخت شود. او آلودگی هوا را یک مسئله عدالت اجتماعی دانسته است.
این سیاستمدار اظهار داشته است: لندنی‌های فقیر که حتی موتر ندارند، اولین کسانی هستند که از پیامدهای بحران آب‌ وهوایی رنج می‌برند. خان به سازمان Transport for London (TfL) دستور داد تا یک سیستم عوارض ایجاد کند.
براساس پیشنهاد شهردار لندن، از سال 2024 میلادی رانندگان موتر ها در سراسر لندن باید به میزان مسافتی که با موتر می‌رانند پول بپردازند تا از میزان گاز‌های کربن کاسته شود و کیفیت هوای این شهر، بهبود یابد.
براساس یکی از این پیشنهادها، رانندگان موتر ها به میزان سهمی که در آلودگی هوا دارند و بر اساس مسافتی که در این شهر می‌رانند، زمان، مکان و میزان آلودگی تولید شده، باید پول بپردازند. همچنین در محاسبه این هزینه، بودن یا نبودن گزینه‌های دیگر همچون وجود وسایل نقلیه عمومی نیز منظور خواهد شد.
آلودگی هوادر جو زمین به بالاترین سطح رسید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.06.2021
آلودگی هوا در جو زمین به بالاترین سطح رسید
گاردین نوشت: در همه این پیشنهادها، موتر های برقی و موتر های که آلودگی ندارند، معاف از پرداخت پول می‌شوند.
اگر فناوری مورد نظر تا ماه مه سال 2024 که دوره شهرداری صادق خان پایان می‌یابد فراهم نشود، ممکن است از روش‌های دیگر استفاده شود و مثلا از همه رانندگانی که در منطقه "لندن بزرگ" رانندگی می‌کنند، مالیات هوای سالم گرفته شود یا از همه موتر های بنزینی و گازوئیلی که در "محدوده آلایندگی اندک" لندن تردد می‌کنند، روزانه 12.5پوند گرفته شود.
بر اساس آمار‌هایی که پیشتر منتشر شد هوای آلوده سالانه بیش از چهل هزار نفر را در انگلیس دچار مرگ زود هنگام می‌کند. در لندن سالانه 9 هزار نفر به علت آلودگی هوا جان می‌بازند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала