کشف "کوچه تدفین" 4500 ساله درعربستان سعودی

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر ساخت کلیسا در عربستان
ساخت کلیسا در عربستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.01.2022
عضو شوید
دانشمندان دانشگاه استرالیای غربی "کوچه های تدفین" باستانی را در عربستان سعودی کشف کردند که قدمت 4500 ساله دارند.
به گزارش اسپوتنیک، پژوهشگران دانشگاه استرالیای غربی در عربستان سعودی، شبکه ای غیرعادی از جاده ها را کشف کردند که در کنار آن مقبره هایی به خوبی حفظ شده از عصر برنز قرار دارد.
نتایج این مطالعه در مجله The Holocene منتشر شد.
بر اساس گزارش،"جاده تدفین" در منطقه "العلا" و "خیبر" واقع در شمال‌غربی عربستان، تا این اواخر مورد توجه باستان‌شناسان قرار نگرفته بوده است .
این مطالعه بزرگ مقیاس شامل عکاسی هوایی، عکاسی از زمین، تصاویر ماهواره‌ای و حفاری بود. همانطور که کارشناسان اشاره کردند، جاده های کشف شده باستانی، شاهراه اصلی حرکت بوده است.
"این مقبره‌ها 4500سال قدمت دارند، اما همچنان ارتفاع خود را حفظ کرده‌اند که بی‌سابقه است. ماندگار ماندن این ابنیه در عربستان، این کشور را از سایر کشورهای منطقه مستثنی می‌کند."
قدمت این یافته با استفاده از روش رادیوکربن تعیین شد. مشخص شده است که قسمت اصلی مقبره ها بین سال های 2600 تا 2000 قبل از میلاد ساخته شده و بعدا دوباره مورد استفاده قرار گرفته اند.
باستان شناسان معتقد اند که که این مقبره‌ها، یا آرامگاه‌های تک‌نفره بوده‌اند، یا محل دفن گروه‌های کوچک. پژوهشگران می‌گویند حدود 1800 مقبره را در طول "جاده تدفین" کشف کرده‌اند که روی هشتاد نمونه آن به تحقیق مشغولند.
متیو دالتون یک تن از پژوهشگران این مطالعه می‌گوید، این "کوچه های تدفین" ازصدها، تا هزاران کیلومتر امتداد دارند. مردمی که در این مناطق زندگی می کنند هزاران سال است که در مورد آنها می دانند.
گام بعدی پژوهشگران، آزمایش‌های رادیوکربن بیشتر برای تعیین دقیق قدمت جاده و مقبره‌ها، و نیز بازگشت به محل برای کشفیات بیشتر است. دالتون می‌گوید، با توجه به شباهت بنای مقبره‌ها با آنچه در یمن یافت شده است، ممکن است جاده تدفین تا آن کشور امتداد داشته بوده باشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала