پنتاگون: چرخبال‌های ارتش پیشین افغانستان به دسترس طالبان قرار داده نخواهند شد

CC0 / / Здание Пентагона в США
Здание Пентагона в США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.01.2022
عضو شوید
سخن‌گوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفته است که چرخبال‌های ارتش دولت پیشین افغانستان که هنگام تسلط طالبان به کشورهای اوزبیکستان و تاجیکستان انتقال داده شده است، در اختیار این گروه قرار داده نخواهد شد.
جان کربی، سخن‌گوی وزارت دفاع امریکا روز گذشته (سه‌شنبه 28جدی) در یک نشست خبری گفته است که تاکنون تصمیم مشخصی درباره‌ی سرنوشت چرخبال‌های افغانستان که در خارج از این کشور قرار دارد، گرفته نشده است و پنتاگون در این مورد کار می‌کند.
او اما تأکید کرده است که "می‌توان تصور کرد که آنها [چرخبال‌ها] برای استفاده طالبان به افغانستان فرستاده نخواهند شد."
ملا یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.01.2022
ملا یعقوب به تاجیکستان و اوزبیکستان: حوصله ما تمام می‌شود، چرخبال ها را برگردانید!
شماری از چرخ‌بال‌ها و هواپیماهای نظامی در هنگام تسلط طالبان به کشورهای تاجیکستان و ازبیکستان منتقل شده است.
ملا یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع طالبان یک هفته قبل در نشستی در کابل به این کشور ها هشدار داد تا چرخ‌بال‌ها و هواپیماهای نظامی افغانستان را به‌گونه‌ی "بسیار محترمانه" به این کشور برگردانند.
او گفت که این چرخ‌بال‌ها و هواپیماها از دارایی‌های مردم افغانستان است و گروه طالبان اجازه‌ی این را نمی‌دهد تا این کشورها از آن‌ها استفاده کنند.
ملا یعقوب خطاب به این کشورها گفت که "حوصله"ی طالبان را نیازمایند و این گروه را مجبور به اقدام عملی نکنند.
از سوی هم، سخن‌گوی پنتاگون به خبرنگاران گفته است که مأموریت پنتاگون این است که به حفاظت از ایالات متحده، از جمله در برابر هرگونه تهدید تروریسم که ممکن است از افغانستان سرچشمه بگیرد، ادامه دهد.
او گفته است: "ما به آنچه در آنجا می‌گذرد، نگاه می‌کنیم. ما مسئولیت‌های جدی و قابل توجهی در زمینه‌ی مبارزه با تروریسم داریم. ما توانایی‌های فراتر از افق داریم که می‌توانیم از آنها استفاده کنیم و همچنان می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که افغانستان به‌عنوان پناهگاه امن برای حمله به میهن نیست."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала