اشتراک نمایندگان 60 کشور جهان در کنفرانس اقتصادی امروز گروه طالبان

© Inamullah Samangani twitter اشتراک نمایندگان 60 کشور جهان در کنفرانس اقتصادی امروز گروه طالبان
اشتراک نمایندگان 60 کشور جهان در کنفرانس اقتصادی امروز گروه طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.01.2022
عضو شوید
معاون سخنگوی گروه طالبان از اشتراک نمایندگان 60 کشور جهان در کنفرانس اقتصادی امروز این گروه در کابل خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، انعام الله سمنگانی معاون سخنگوی گروه طالبان در تویترش درباره کنفرانس اقتصادی این گروه نوشت: "در کنفرانس اقتصادی امروز نمایندگان بیست کشور جهان به گونه فزیکی و نمایندگان چهل کشور به گونه آنلاین اشتراک ورزیده اند.
او در ادامه نوشته است، که در این کنفرانس مسائل اقتصادی افغانستان و به خصوص چالش‌های سکتور خصوصی و مسائل بانکی به بحث گرفته شده، تا راه‌های مناسب حل برای رفع سایر مشکلات پیدا شود.
کنفرانس اقتصادی روز چهارشنبه در افغانستان برگزار شد. گروه طالبان از جامعه جهانی خواست تا به تعهدات خود در قبال کشورشان عمل کنند و همچنین تعهد خود را به اجرای پروژه های مهم مانند ساخت خط لوله گاز ترکمنستان - افغانستان - پاکستان - هند (TAPI) اعلام کردند.
پیش از این محمد حسن آخوند نخست وزیر گروه طالبان در این کنفرانس اقتصادی گفته بود که طالبان همه شرایط را برای به رسمیت شناختن حکومتی که این گروه تشکیل داده، برآورده کرده است.
امیرخان متقی وزیر امور خارجه گروه طالبان با وعده تامین امنیت از کشورهای جهان خواست تا در افغانستان سفارت باز کرده و در اقتصاد این کشور سرمایه گذاری کنند.
یادآوری می کنیم، که در آغاز ماه اگوست، گروه طالبان یورش های خود را در برابر نیروهای دولت پیشین افغانستان افزایش و در 15 اگوست جنگجویان این گروه وارد کابل شدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала