دانشمندان: اثربخشی واکسین "اسپوتنیک وی" در مقابل امکرون دو برابر بیشتر از "فایزر" است

© Sputnik / Vladislav Vodnev /  مراجعه به بانک تصاویر Вакцина Sputnik V, произведенная в "Карагандинском фармацевтическом комплексе"
Вакцина Sputnik V, произведенная в Карагандинском фармацевтическом комплексе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.01.2022
عضو شوید
دانشمندان ایتالیایی در مطالعه‌ای گفته اند که موثریت واکسین اسپوتنیک وی در مقابل امکرون، بیشتر از فایزر است.
به گزارش اسپوتنیک، مرکز تحقیقات گامالیا، در بیانیه‌ای اعلام کرده است که محققان موسسه National Institute for Infectious Diseases Lazzaro Spallanzani، در آخرین نتیجه‌گیری خود دریافتند که اثربخشی واکسین اسپوتنیک وی در برابر نوع جدید کرونا (امکرون) بیشتر از فایزر است.
در اعلامیه این گروهی از محققان آمده است: "نتیجه تحلیل و تجزیه این بود که واکسین "اسپوتنیک وی" آنتی بادی‌های خنثی کننده را دو برابر بیشتر از واکسین فایزر میسازد."
درضمن، کارشناسان به این نتیجه رسیدند که استفاده از Sputnik Light به عنوان یک تقویت کننده، فعالیت در برابر Omicron را تا سطوحی قابل مقایسه با محافظت ارائه شده توسط Sputnik V در برابر فشار اصلی افزایش می دهد.
Производство вакцины Sputnik V в Карагандинском фармацевтическом комплексе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.01.2022
واکسین "اسپوتنیک وی" در مجارستان هم تولید می‌شود
محققان روسی و ایتالیایی همچنین خاطرنشان می‌کنند که تقویت اسپوتنیک لایت به عنوان بخشی از استفاده ترکیبی از واکسین‌ها بهترین راه‌حل برای افزایش اثربخشی و افزایش دوره حفاظت است.
این معاینه توسط ۱۲ دانشمند ایتالیایی در آزمایشگاهی در رم، با استفاده از نمونه‌ های سرم خون افراد واکسینه‌ شده با این تزریق‌ ها انجام شده است که سطوح مشابهی از آنتی‌ بادی‌ های IgG (ایمونوگلوبولینG) و فعالیت خنثی‌ کننده مشابهی در برابر نوع اولیه ویروس کرونای جدید ثبت شده در ووهان داشتند.
مشخص شد که در مقایسه با واکسن پی فایزر، اسپوتنیک وی ۲.۱ برابر بیشتر آنتی بادی های خنثی کننده علیه اومیکرون به طور کلی، و ۲.۶ برابر بیشتر آنتی بادی سه ماه پس از واکسیناسیون داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала