واکسین "اسپوتنیک وی" در مجارستان هم تولید می‌شود

© Sputnik / Abzal Kaliyev /  مراجعه به بانک تصاویر Производство вакцины Sputnik V в "Карагандинском фармацевтическом комплексе"
Производство вакцины Sputnik V в Карагандинском фармацевтическом комплексе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.01.2022
عضو شوید
پیتر سیارتو، وزیر خارجه مجارستان اعلام کرد که کشورش در اسرع وقت با روسیه بر سر تولید مشترک واکسین کرونای "اسپوتنیک وی (Sputnik V)" در مجارستان به توافق خواهد رسید.
به گزارش اسپوتنیک، آقای سیارتو گفت: مااکنون در حال ساخت کارخانه دولتی برای تولید واکسین هستم که تا خزان امسال به بهره‌برداری سپرده می‌شود. ما دوست داریم که از این کارخانه در تولید واکسین "اسپوتنیک وی" استفاده شود. و از قبل مذاکرات (درباره این موضوع) را آغاز کرده‌ایم.
درماه دسمبر سال گذشته، واکسین کرونای روسی موسوم به "اسپوتنیک وی"، پس از مدرنا دومین واکسین موثر در مجارستان شناخته شد. دانشمندان اثربخشی واکسیناسیون را بر روی 3.7 میلیون شهروند مجارستانی بالای 16 سال آزمایش کرده اند.
پیش از این، وزیر امور خارجه مجارستان گفته بود که مشکل شناسایی واکسین روسی "اسپوتنیک وی" در اروپا یک موضوع سیاسی و ایدئولوژیک است. وی تصریح کرده بود که سیاستمداران اروپایی هر بار که ملاقات می‌کنند می‌گویند که واکسین روسی خوب عمل می‌کند، اما اظهارات مخالفی را در ملاء عام بیان می‌کنند.
Вакцина Sputnik V, произведенная в Карагандинском фармацевтическом комплексе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.12.2021
اثربخشی واکسین اسپوتنیک در برابر سویه "اومیکرون" تایید شد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала