طالبان به نماینده خاص سازمان ملل متحد درافغانستان: امیدواری است که مکاتب دخترانه بازگشایی شود

© Photo / Bakhtarدیدار سرپرست وزارت معارف طالبان به نماینده خاص سرمنشی عمومی سازمان ملل متحد درافغانستان
دیدار سرپرست وزارت معارف طالبان به نماینده خاص سرمنشی عمومی سازمان ملل متحد درافغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.01.2022
عضو شوید
سرپرست وزارت معارف طالبان امروز با نماینده خاص سرمنشی عمومی سازمان ملل متحد درافغانستان و مسوول تعلیمی یونیسف برای افغانستان در کابل دیدار کرد.
به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری رسمی طالبان گزارش داده است که مولوی نورالله منیر سرپرست وزارت معارف طالبان امروز با دیبورا لاینز نماینده خاص سرمنشی عمومی سازمان ملل متحد درافغانستان و ادرینا اوجیلار مسوول تعلیمی یونیسف برای افغانستان در کابل دیدار کرد.
طبق گزارش این نشریه، منیر در گفتگو با مقامات خارجی گفت که امیدواری‌های زیاد وجود دارد که باآغاز سال جدید تعلیمی مکاتب دخترانه بازگشایی شود.
ذبیح الله مجاهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.01.2022
ابراز امیدواری مجاهد برای بازگشایی مکاتب دخترانه
سرپرست وزارت معارف طالبان گفته است که بازگشایی مکاتب دخترانه را به‌دلیل فشارهای خارجیان نه، بل‌که براساس مسوولیت وتعهدشان اجازه می‌دهند.
درعین حال خانم لاینز وخانم ادرینا اوجیلار وعده هرنوع همکاری را به وزارت معارف افغانستان داد.
هر چند با پایان سال آموزشی 1400 در برخی ولایت‌ها دختران دوره‌های متوسطه و لیسه که از رفتن به مکتب باز مانده بود، با دریافت اطلاع نامه نتایج، یک صنف ارتقاء کرده اند، اما هنوز روشن نیست که آیا با آغاز سال آموزشی جدید این دختران اجازه رفتن به مکتب را خواهند داشت یا نه؟
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала