سه عضو مجلس نمایندگان امریکا خواستار آزاد سازی ذخایر ارزی افغانستان شدند

© AFP 2023 / Nicholas Kammعواقب شانتاژ هستوی سعودی برای غرب
عواقب شانتاژ هستوی سعودی برای غرب  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.01.2022
عضو شوید
دو عضو دموکرات و یک عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان ایالات متحده امریکا در نامه‌یی از رئیس‌جمهور این کشور می‌خواهند که برای جلوگیری از فاجعه بشری، ذخایر ارزی افغانستان را آزاد بسازد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، آنان می‌گویند که کمک برای مردم نیازمند افغانستان نه تنها یک مسوولیت اخلاقی ایالات متحده است بلکه این کار برای امنیت ایالات متحده نیز کمک می‌کند.
در بخشی از این نامه آمده است: "زمانیکه آخرین سرباز امریکایی افغانستان را ترک کرد، ایالات متحده تعهد کرد که افغانستان را تنها نمی‌گذارد. این اشتباهی است که ما قبلا مرتکب شده‌ایم و پیامد سنگینی برای امنیت خود و مردم افغانستان داشت. ما باید به وعده خود پابند بمانیم و آنچه لازم است را انجام دهیم تا اطمینان حاصل شود که پیشرفت‌های حاصل شده در 20 سال گذشته از میان نمی روند".
طالبان از این تصمیم اعضای مجلس نمایندگان امریکا استقبال می‌کند و می‌گوید که از دارایی های منجمد شده افغانستان نباید همچون ابزار فشار کار گرفته شود.
انعام الله سمنگانی، معاون سخنگوی طالبان، گفت: "دارایی های مسدود شده افغانستان حق اساسی دولت و مردم افغانستان است و برای بیرون رفت از معضل اقتصادی و نیز جلوگیری از فاجعه بشری لازم است که در این راستا گام هایی برداشته شوند".
Генсек ООН Антониу Гутерреш  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.01.2022
دبیرکل سازمان ملل خواستار آزادی سازی ذخایر مالی افغانستان شد
در همین حال، شماری از آگاهان اقتصادی منجمد ساختن پول افغانستان را از سوی امریکا یک بهانه می‌دانند.
این سه عضو مجلس نمایندگان امریکا گفته‌اند که کمک برای مردم نیازمند افغانستان نه تنها یک مسوولیت اخلاقی ایالات متحده است، بل این کمک‌ها برای امنیت امریکا نیز یک نیاز پنداشته می‌شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала