علائم حیات در مریخ کشف شد

© Photo / NASA/JPL-Caltechآیا زندگی در مریخ بوجود آمده میتوانست؟
آیا زندگی در مریخ بوجود آمده میتوانست؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.01.2022
عضو شوید
مریخ نورد Curiosity رسوبات کاربن 13 را بر روی مریخ کشف کرده است که در نتیجه حیات روی زمین تشکیل می شوند.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس مدلی که توسط دانشمندان سیاره‌شناسی در دانشگاه پاریس-ساکلی ساخته شده است، 3 میلیارد سال پیش مریخ سرد و مرطوب بوده است. تلسکوپ موسسه ریاضیات کاربردی به نامM. V. Keldysh ORI-22 نیز با عکس های این موضوع را منتشر نمود.
Роботизированный вездеход имитирует передвижение по планете в ходе симуляции экспедиции на Марс AMADEE-20 в пустыне Негев на юге Израиля - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.01.2022
عکس های جدیدی از مریخ منتشر شد
ما هنوز نمی دانیم که آیا زندگی در مریخ وجود دارد یا خیر، اما قبلا با وجود کاربن در مریخ این موضوع تایید شد.
مریخ نوردCuriosity، رسوباتی را در دهانه گیل پیدا کرد که تجزیه و تحلیل آن برای دانشمندان سیاره‌شناسی غیرمنتظره بود. کاربن دو ایزوتوپ پایدارC12 و C13 دارد (C13 بسیار کوچکتر است - حدود 1%). این C12 است که در فرآیندهای که در موجودات زنده اتفاق می افتد نقش حیاتی در زندگی دارد. بنابراین، رسوبات تشکیل شده در نتیجه فعالیت حیاتی حاویC13 بسیار کمی است. چنین رسوبات ضعیف C13 یک نشانگر زیستی در نظر گرفته می شود.
سیاره شناسان چندین فرضیه برای شکل گیری آنها ارائه کرده اند. طبیعی ترین: رسوبات ضعیف C13 نتیجه حیات هستند، شاید رسوبات تهی شده از C13 زمانی تشکیل شده اند که منظومه شمسی از GMC ("ابر مولیکول غول پیکر") عبور کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала