علت ولادت نواسه و کواسه چاق کشف شد

© Sputnik / Konstantin Chalabov /  مراجعه به بانک تصاویر Курящий мужчина
Курящий мужчина - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.01.2022
عضو شوید
دانشمندان ثابت کرده اند، آنعده پسران که حین نوجوانی سگرت می کشند، نواسه و کواسه های چاق خواهند داشت.
به گزارش اسپوتنیک، مجله Scientific Reports می نویسد که محققین دانشگاه بریستول دریافته‌اند که نواسه‌ها و کواسه های آنعده مردان که قبل از بلوغ شروع به کشیدن سگرت نموده ‌اند، به دلیل چربی‌های اضافی بدن در معرض خطر بیشتری برای اضافه وزن هستند.
دود سگرت به صحت چشم مضر است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.10.2021
دود سگرت به صحت چشم مضر است
مشاهدات قبلی نشان داده است که پسران مردانی که قبل از بلوغ سگرت کشیدن را شروع کرده‌اند چربی بیشتری در بدن دارند و سگرت بر وزن دختران تأثیری ندارد. اکنون دانشمندان تصمیم گرفتند تا دریابند چگونه سیگرت کشیدن پدر بر فرزندان تأثیر می گذارد. محققین گزارشات بیش از 14 هزار نفر از جمله اطلاعات پدربزرگ و جد را مورد مطالعه قرار دادند. همانطور که مشخص شد، زنانی که پدربزرگ و مادربزرگشان سیگار کشیدن را قبل از سن 13 سالگی شروع کرده بودند، درصد چربی بدنشان بالاتر بود. در حین حال، سیگار کشیدن بر فرزندان مذکر دور تأثیر نمی گذارد.
سگرت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.06.2020
سگرت سالانه جان 8 میلیون نفر را می گیرد
نویسندگان گزارش می دهند: "این مطالعه دو نتیجه مهم به ما می دهد. اولاً، قرار گرفتن پسر در معرض برخی مواد قبل از بلوغ می تواند بر نسل های بعدی تأثیر بگذارد. ثانیاً، یکی از دلایل ظاهر اضافه وزن در کودکان ممکن است نه چندان با رژیم غذایی فعلی و فعالیت بدنی آنها، بلکه به سبک زندگی اجداد آنها یا تداوم عوامل همراه در طول سالیان مرتبط باشد.
دانشمندان می گویند اگر این نتایج در مطالعات بعدی تأیید شود، این به ما امکان آنرا می دهد تا در مورد عوامل که در طول نسل ها بر رشد انسان تأثیر می گذارند، بیشتر بیاموزیم. بر علاوه، آنها مضرات اضافی سگرت کشیدن را نشان می دهند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала