نتایج نشست امروزی لاوروف و بلینکن اعلام شد

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف:هیچ ثبوتی از دخالت روسیه در انتخابات امریکا وجود ندارد
لاوروف:هیچ ثبوتی از دخالت روسیه در انتخابات امریکا وجود ندارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.01.2022
عضو شوید
سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه اظهار داشته است که امریکا در هفته آینده به پیشنهادات روسیه پاسخ می دهد.
ه گزارش اسپوتنیک، امروز در ژینو مذاکرات بین وزرای خارجه روسیه و امریکا برگزار شد. نشست این لاوروف و بلینکن یک ونیم ساعت ادامه یافت. موضوع اساسی صحبت های مسکو پیشنهاد در مورد ضمانت امنیت و وضع اوکراین می باشد.
به گفته لاوروف، جناح امریکا وعده داده است که در هفته آینده تحریری به پیشنهادات روسیه پاسخ می دهد.
U.S. Secretary of State Antony Blinken and Russian Foreign Minister Sergey Lavrov gesture as they arrive for a meeting at the Harpa Concert Hall, on the sidelines of the Arctic Council Ministerial summit, in Reykjavik, Iceland, May 19, 2021 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.12.2021
مشاجره لاوروف با بلینکن در استکهلم
لاوروف گفت: "ما یک جلسه میانی داشتیم. آنتونی بلینکن به من گفت که از تبادل نظرات که انجام شده راضی هست و در هفته آینده به آنها کمک خواهد کرد، قبلاً چندین بار تاکید شد تا واکنش کتبی به ما ارائه دهد".
مسکو بارها در مورد لزوم چنین اقدامی صحبت کرده است. اما روسی تاکید کرد که "انتظار بی پایان " پاسخ نخواهد بود.
ما قبلاً اولین واکنش ایالات متحده را به صورت شفاهی نسبت به آنچه در آن دو قالب (ناتو، سازمان امنیت و همکاری اروپا) در سطح نمایندگان ما مورد بحث قرار گرفت و واکنش، به طور عمومی شنیده ایم. طرف امریکایی از ما پرسید که وقتی پیشنهاد برگزاری این جلسه را داد، واکنش اولیه بود، در این مورد به ما تذکر داده شد، همراه با چند سوال شفاف‌کننده خطاب به ما بود.
وی ابراز عقیده کرد که انتشار پاسخ واشنگتن صحیح تر است و گفت که با درخواست مربوطه به بلینکن مراجعه خواهد کرد.
لاوروف و بلینکن بر حل اختلافات دو طرف تاکید کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.05.2021
لاوروف و بلینکن بر حل اختلافات دو طرف تاکید کردند
لاوروف خاطرنشان کرد که طرف امریکایی بار دیگر از استدلال در مورد آزادی انتخاب اتحاد هنگام بحث در مورد رد گسترش ناتو استفاده کرد. به گفته وزیر امور خارجه، مسکو به ماهیت متناقض چنین موضعی اشاره و خاطرنشان کرد: به عنوان مثال، ایالات متحده در چارچوب سازمان امنیت و همکاری اروپا، بارها ناروایی تضمین امنیت برخی از کشورها را به قیمت برخی دیگر تایید کرده است.
ما به تعدادی از اسناد اشاره کردیم که در آنها این آزادی انتخاب اتحادها مشروط به اجتناب از هر اقدامی است که امنیت یک کشور را به قیمت امنیت سایر کشورها تقویت می کند و از آنتونی بلینکن و تیمش خواستیم توضیح دهند. چگونه آنها این بخش از تعهدات را تفسیر می کنند که در سطح سیاسی توسط سازمان امنیت و همکاری اروپا پذیرفته شده و بیش از یک بار توسط سازمان امنیت و همکاری اروپا تایید شده است.
وی یادآور شد که جهت گیری ضد روسی ناتو در دکترین ائتلاف گنجانده شده است و بنابراین مسکو اساساً با گسترش این بلوک مخالف است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала