چطور می توان از سکته مغزی ناگهانی نجات یافت

© Fotolia / Andrea Dantiمغز انسان
مغز انسان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.01.2022
عضو شوید
متخصصین قلب و عروق: حین سکته مغزی "خاموشانه"، هیچ علایم ظاهر نمی شود.
به گزارش اسپوتنیک، مدیک فروم خبر داده است، دوکتوران انجمن قلب امریکا علائمی را نام‌گذاری کرده‌اند که در دیدگاه اول نامحسوس هستند که با آن‌ها می‌توان وقوع سکته را تشخیص داد.
متخصصین خاطرنشان کردند که سکته های مغزی "خاموشانه" زمانی اتفاق می افتد که انسداد رگ های خونی در مغز انسان باعث مرگ سلولی شود. قابل ذکر است که هیچ علامت هشدار دهنده ای در این مورد وجود ندارد. به گفته دوکتوران، آنها با مشکلات ظریف در حرکات و پردازش ذهنی فرد همراه هستند.
تخم مرغ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.10.2019
تخم مرغ مانع سکته مغزی و قلب می شود
یکی از علایم اصلی که به تشخیص سکته کمک می‌کند، تغییرات صورت است، مانند ناتوانی فرد در لبخند زدن، یا افتادگی دهان یا چشم‌هایش. علاوه بر این، علائم ممکن است در دست ها ظاهر شود - بی حسی ممکن است در یکی از ارگانهای بدن شروع شود، یا ممکن است فرد به دلیل ضعف نتواند دست های خود را بالا بیاورد و نگه دارد. با سکته مغزی، ممکن است فرد بسیار هوشیار به نظر برسد و از چیزی شکایت نکند، اما در صحبت کردن یا درک آنچه دیگران می گویند دچار مشکل شود.
رئیس سابق بخش نورولوژی مرکز علمی و کلینیکی پیری شناسی دانشگاه طب تحقیقات ملی روسیه. N.I. Pirogova، کاندیدای علوم طبی، متخصص مغز و اعصاب تاتیانا مانویچ گفت که سکته مغزی نه تنها در افراد مسن، بلکه در جوانان نیز رخ می دهد. داکتر به روس‌های 30 ساله در مورد خطر سکته مغزی هشدار داد و گفت که می‌تواند منجر به افزایش یا کاهش شدید فشار خون و همچنین اختلال در ریتم قلب شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала