ایرباس سفارش قطر برای 50 طیارۀ A321 را لغو کرد

© AFP 2023 / Daniel Reinhardt Завод авиастроителя Airbus по производству самолетов Airbus A320 и A321 в Гамбурге
Завод авиастроителя Airbus по производству самолетов Airbus A320 и A321 в Гамбурге - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.01.2022
عضو شوید
شرکت اروپایی ایرباس اعلام کرد که یکی از قراردادهای خود را با شرکت هوایی قطر ایرویز برای ساخت 50 فروند طیارۀ A321 که این شرکت قطری برای باز کردن مسیرهای جدید به آن نیاز دارد، لغو کرده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فرانسه، ایرباس روز پنجشنبه با اعلام لغو این قرارداد، اختلاف با یکی از بزرگترین مشتریان خود یعنی قطر ایرویز را که بر سر جت های A350 زمینگیر شده و تحویل نشده شروع شده بود، عمیق‌تر کرد.
انتظار می‌رود این اقدام به یک درگیری دادگاهی کمتر دیده شده منجر شود در حالی که جلسه رسیدگی به شکایت قطر ایرویز در مورد غرامت 600 میلیون دالری به خاطر نقص‌های طیارۀ A350 قرار است در هفته 26 اپریل در لندن برگزار شود.
منابع آگاه درباره این موضوع اعلام کردند که ایرباس از قرارداد خود برای طیاره‌های A321 به دلیل بحث های اساسی که در جلسه برنامه‌ریزی دادگاه بر سر اختلاف طیاره‌های A350 در روز پنجشنبه در یکی از شعبه های دادگاه عالی بریتانیا مطرح شد، کنار می‌کشد.
سخنگوی ایرباس پس از تشکیل پرونده‌ای که قبلاً توسط بلومبرگ گزارش شده بود، گفت: ما تأیید می‌کنیم که قرارداد 50 طیارۀ A321 را با قطر ایرویز مطابق با حقوق خود فسخ کرده‌ایم.
بر اساس این گزارش، انتظار می‌رود شرکت قطر ایرویز با فسخ قرارداد A321 مبارزه کند، چرا که گفته است قصد دارد این جت‌ها را تحویل بگیرد.
این در حالی است که این شرکت هوایی اعلام کرده است تا زمانی که اختلاف بر سر فرسایش سطح طیاره‌های بزرگ‌تر از مدل A350 حل نشود، از گرفتن طیاره‌های بیشتر از ایرباس خودداری می‌کند.
این شرکت هوایی هیچ اظهارنظر فوری در مورد قرارداد A321 نداشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала