آسترالیا پناهندگی 15 هزار افغان را می‌پذیرد

© REUTERS / U.S NAVY / Central Command Public Affairs / Cpl. Nicholas GuevaraАфганские беженцы во время посадки на самолет C-17 Globemaster III ВВС США в международном аэропорту имени Хамида Карзая в Кабуле
Афганские беженцы во время посадки на самолет C-17 Globemaster III ВВС США в международном аэропорту имени Хамида Карзая в Кабуле - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.01.2022
عضو شوید
وزارت مهاجرت آسترالیا اعلام‌ کرده است که برای انجام تعهدش در قبال کمک به وضعیت بشردوستانه به افغانستان، درخواست پناهندگی دست کم 15 هزار را می‌پذیرد.
به گزارش اسپوتنیک، الکس هاوک، وزیر مهاجرت آسترالیا، روز گذشته (1 دلو) اعلام کرده است که این اقدام به هدف انجام تعهدات استرالیا برای رسیده‌گی به وضعیت بشردوستانه جاری در افغانستان صورت می‌گیرد.
پیش از این، وزارت مهاجرت آسترالیا در ماه اگست، دست کم سه هزار مکان را به پناهنده‌گان افغانستان اختصاص داده بود.
هاوک افزوده است: "جنگ در افغانستان طولانی‌ترین جنگ استرالیا بود. کمک بشردوستانه به این اندازه پس از کمک‌های بشردوستانه به مردم سوریه و عراق نشان‌دهنده این مسأله است."
او خاطرنشان کرده است که روند اسکان پناهنده‌گان افغان در استرالیا ادامه خواهد داشت.
وزیر مهاجرت آسترالیا گفته است: "از زمانی که تخلیه از کابل در ماه اگست آغاز شد، بیش از 4 هزار و 300 مهاجر افغان به استرالیا آورده شده‌اند و در حال اخذ ویزای دایمی در ماه‌های آینده هستند."
این وزارت تأکید کرده است که تیم‌های اختصاصی برای رسیده‌گی به درخواست‌های بی‌سابقه مهاجران ایجاد شده تا موارد دارای اولویت را بررسی و به آن‌ها رسیده‌گی کنند.
گفتنی است که در حال حاضر وزارت امور داخله استرالیا، حدود 32 هزار و 500 درخواست را در قالب برنامه بشردوستانه از شهروندان افغانستان دریافت کرده است که همراه با خانواده‌های‌شان به 145 هزار نفر می‌رسد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала