سفیر ترکیه در کابل: اجازه شورش علیه طالبان را نمی‌دهیم

© https://twitter.com سفیر ترکیه در کابل در دیدار با وزیر داخله دولت طالبان
سفیر ترکیه در کابل در دیدار با وزیر داخله دولت طالبان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.01.2022
عضو شوید
سفیر ترکیه در کابل در دیدار با وزیر داخله دولت طالبان گفت که دولت آنکارا به سیاسیون افغان ساکن ترکیه اجازه شورش و اغتشاش علیه طالبان را نمی‌دهد.
به گزارش اسپوتنیک،"جهاد ارگین آی" سفیر ترکیه در کابل و هیئت همراهش با "سراج‌الدین حقانی" سرپرست وزارت امور داخله حکومت طالبان دیدار نمود.
سفیر ترکیه در این دیدار، روابط ترک‌ها‌ با افغان‌ها را تاریخی خوانده، و گفت: افغان‌ها ترک‌ها را در مبارزه آزادی‌خواهی کمک نموده بودند.
درحالیکه سیاسیون افغان ساکن ترکیه از فعالیت‌های سیاسی منع هستند، ارگین آی به حقانی اطمینان داد که دولت آنکارا "به هیچکس اجازه اغتشاش و شورش علیه امارت اسلامی افغانستان" را نمی‌دهد.
به گزارش خبرگزاری دولتی "باختر"، سرپرست وزارت داخله طالبان اظهار داشت: کسانیکه از ما هراس دارند و به ترکیه رفته‌اند، از عفو عمومی استفاده کنند.
براساس این گزارش، حقانی از دولت ترکیه نیز خواست تا در روند بازگشت این افراد همکاری کند و سفیر ترکیه در این زمینه ابراز آمادگی کرد.
این درحالی است که "امام‌الدین احمدی" سخنگوی وزارت ترانسپورت و هوانوردی طالبان نیز از توافق عمومی با ترکیه و قطر درباره مسائل امنیتی و فنی 5 فرودگاه افغانستان از جمله فرودگاه کابل خبر می‌دهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала