ویژگی های خارق‌العاده جنگنده Su-34 روسیه از دیدگاه آمریکایی ها

© Sputnik / Vitaly Timkiv /  مراجعه به بانک تصاویر Истребитель-бомбардировщик Су-34 во время этапа международного конкурса выучки летных экипажей "Авиадартс-2021" в Краснодарском крае
Истребитель-бомбардировщик Су-34 во время этапа международного конкурса выучки летных экипажей Авиадартс-2021 в Краснодарском крае - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.01.2022
عضو شوید
یک نشریه‌ای آمریکایی در گزارشی ویژگی های "دیوانه کننده" جنگنده بمب افکن سوخو-34 روسیه را مورد ارزیابی قرار داده است.
به گزارش اسپوتنیک، نشریه‌ی آمریکایی The Drive در مقاله‌ی در خصوص ویژگی های خارق العاده جنگنده نسل نو روسیه می‌نویسد: جنگنده بمب افکن مافوق صوت چند منظوره روسی Su-34 یکی از جذاب ترین هواپیماهای جنگی جهان با ظاهری منحصر به فرد و بی نظیر است.
به گفته این نشریه، ویژگی کلیدی Su-34 قسمت جلویی آن با نام مستعار "چوچه مرغابی" مجهز به ایستگاه راداری Sh141 است که در پشت آن یک کابین خلبان دو نفره برای خلبان و اپراتور با صندلی پرتاب شونده K-36DM قرار دارد. این نشریه خاطرنشان می کند که ابعاد کابین به یکی از خدمه اجازه می دهد تا در ارتفاع کامل بایستد یا دراز بکشد.
این جنگنده با داشتن سیستم هوشمند پیشرفته خود می تواند اشعه رادار، ارتباطات رادیویی و حتی تلفن‌های همراه را در فاصله صدها کیلومتری تشخیص دهد.
سیستم اپتیکال جمع شونده پلاتان، که به ویژه پرتاب بمب های KAB-1500-L راهنمایی می کند، مسئول توانایی "حمله به اهداف زمینی با دقت بالا در روز و شب" است. به گفته The Drive، این سیستم "برای برخی عملیات در ارتفاعات بالا مناسب است، اما در ارتفاعات پایین بسیار کمتر کاربرد دارد."
این مدل هواپیمای روسی به طور فعال در این عملیات در سوریه شرکت کرده و توانمندی خود را بعنوان یک جنگنده قابل اطمینان و کارآمد به اثبات رساند. به گفته کارشناسان ، "سوخو-34" در جهان بی نظیر است و هیچ هواپیمایی ویژگی‌های منحصر به فرد آن را ندارد.
از جمله اصلی‌ترین وظایف رزمی "سوخو-34" نابودی اهداف زمینی است، برد عمل نظامی این جنگنده تا فاصله 1100 کیلومتری بوده و میزان ذخیره بمب آن تا 12 تن می‌باشد. دارای 12 دریچه پرتاب سلاح بوده و در عملیات نظامی در روسیه در نابود کردن مواضع تروریست‌ها نقش زیادی داشته است. در حال حاضر بیش از 100 فروند از این جنگنده در نیروهای هوا-فضای روسیه در حال خدمت هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала