خانواده قربانیان: حمله هوایی امریکا در کابل جنایت جنگی است

© https://twitter.com/TOLOnewsشمار کشته شدگان حمله راکتی آمریکا در کابل به 12 تن رسید
شمار کشته شدگان حمله راکتی آمریکا در کابل به 12 تن رسید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.01.2022
عضو شوید
خانواده های قربانیان حمله هواپیمای بی‌سرنشین امریکا در ماه اگست در کابل، می‌گویند که این حمله امریکا باید به عنوان جنایت جنگی شناخته شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسا نه ها، بازماندگان خانواده های قربانیان حمله هواپیمای بی‌سرنشین امریکا در ماه اگست در کابل که منجر به کشته شدن ده غیر نظامی از جمله ۷ کودک شد، می‌گویند که این حمله امریکا باید به عنوان جنایت جنگی شناخته شود.
ایمل احمدی، یکی از اعضای خانواده قربانیان این حمله به رسانه‌ها گفته است که امریکا با وجودیکه " از طریق دوربین‌های شان می‌دیدند که کودکان در این خانه گشت و گذار دارند"، اما حمله هوایی انجام دادند.
او گفته است که در فلم می‌بینید که غیرنظامیان و کودکان را هدف قرار می‌دهند. به گفته او این کار امریکا مصداق یک جنایت جنگی دانسته می‌شود.
ایمل احمدی افزوده است، اگرچه ارتش امریکا پذیرفته است که در این حمله اشتباه کرده است، اما هیچ کسی به خاطر این حمله مجازات نشده است.
Американский истребитель F-35B - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.11.2021
واکنش سازمان ملل به حمله هوایی آمریکا به غیرنظامیان در سوریه
او همچنین خواستار مجازات عاملان این رویداد شده است.
این در حالی‌است که وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) چند روز پیش فلم این حمله را در نتیجه آن ۱۰ غیرنظامی از جمله هفت کودک دو تا ۱۲ ساله کشته شدند را از حالت طبقه‌بندی خارج و همگانی کرد.
این تصویر از ویدیو که توسط وزارت دفاع امریکا منتشر شده، آتش‌سوزی پس از حمله هواپیمای بدون سرنشین در کابل، در ۲۹ آگست ۲۰۲۱ را نشان می‌دهد.
قربانیان این حمله زمری احمدی؛ کارمند یک سازمان کمک‌رسان و ۹ نفر از اعضای خانواده او، از جمله هفت کودک بودند.
مقامات امریکایی بعداً به اشتباه خود در حمله هواپیمای بدون سرنشین ۲۹ آگست اعتراف کردند؛ اما هیچ‌کس را بابت ارتکاب آن جنایت، مورد پیگرد قرار ندادند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала