نماینده ویژه آمریکا: به رسمیت شناختن طالبان به اقدامات خود شان بستگی دارد

© @https://twitter.com Thomas West
Thomas West - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.01.2022
عضو شوید
نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان گفت که رسمیت یافتن طالبان به اقدامات آن‌ها بستگی دارد و واشنگتن هیچ جدول زمانی برای برسمیت شناختن دولت طالبان ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، توماس وست، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان اظهار داشت که واشنگتن هیچ برنامه و جدول زمانی برای برسمیت شناختن دولت طالبان ندارد و همه چیز به رفتار و تعامل طالبان با مردم افغانستان بستگی دارد.
وی اظهار داشت: رفتار و برخورد طالبان با شهروندان افغانستان عامل تعیین کننده به رسمیت شناختن آن‌هاست، آمریکا در این زمینه با اعضای شورای امنیت و متحدان خود در حال مشورت است.
وست افزود: طالبان باید نشان دهد که به عنوان یک حکومت مسئول عمل می‌کند، این به دیپلماسی آمریکا و متحدانش بستگی ندارد و به همین دلیل برای این روند تقویمی در نظر نمی‌گیریم.
نماینده ویژه آمریکا درباره تلاش‌های این کشور برای پرداخت دارایی‌های توقیف شده افغانستان به خانوادگان کشته‌شدگان 11 سپتامبر به عنوان غرامت نیز گفت که دادگاه‌های آمریکا تاکنون در این باره حکمی نداده‌اند.
وست به بی‌بی‌سی گفت که دادگاه‌ها از بانک‌ها خواسته‌اند که تا پیش از صدور حکم قطعی از این پول استفاده نشود.
وی با اظهار اینکه آمریکا درباره مسایل مختلف بطور منظم با طالبان در تماس است، گزارش‌ها مبنی بر اینکه واشنگتن آمریکا فهرستی از مقام‌های دولت سابق افغانستان را برای تشکیل دولت فراگیر به طالبان ارائه کرده، را رد کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала