آمازون و فیس‌بوک هر کدام با صرف 20 میلیون دالر برای لابیگری در 2021، رکورد زدند

© REUTERS / Pascal RossignolFILE PHOTO: The logo of Amazon is seen at the company logistics centre in Boves, France, January 19, 2019. REUTERS/Pascal Rossignol/File Photo
FILE PHOTO: The logo of Amazon is seen at the company logistics centre in Boves, France, January 19, 2019. REUTERS/Pascal Rossignol/File Photo - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.01.2022
عضو شوید
آمازون و فیس‌بوک در سال 2021 بودجه مخصوص لابیگری در دولت و کنگره امریکا را به ترتیب به 20.3 و 20.1 میلیون دالر افزایش دادند تا در این زمینه رکورد بزنند. از آن سو اما اپل بودجه لابیگری خود را کاهش داده و در این سال فقط 6.5 میلیون دالر هزینه کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، دیجیاتو به نقل از The Hill گزارش داد، آمازون و فیس‌بوک سال گذشته میلادی بودجه لابیگری خود را 7 درصد افزایش دادند تا بتوانند با تغییر نظر قانون‌گذاران ایالات متحده قدرت خود را در بازار حفظ کنند. پس از این دو غول دنیای فناوری نام گوگل دیده می‌شود که با 9.8 میلیون دالر در سال 2021 سعی داشته نظر نمایندگان کنگره را درباره خود تغییر دهد. این رقم برای غول بزرگ جستجوی جهان رکورد محسوب نمی‌شود، ولی نسبت به سال 2020 رشد 27 درصدی داشته است.
در جایگاه بعدی اپل قرار دارد که در سال 2020 حدود 6.7 میلیون دالر صرف لابی‌گری کرده بود، اما در 2021 این رقم را به 6.5 میلیون دالر کاهش داده و به دفعات با طرح‌های ضدانحصار کنگره مخالفت کرده است. کوپرتینویی‌ها در ماه ژانویه در نامه‌ای به قانون‌گذاران امریکا اعلام کردند که طرح آن‌ها برای تغییر قوانین اپ استور می‌تواند به امنیت و حریم خصوصی مصرف‌کنندگان آسیب بزند.
شرکت گوگل در فرانسه جریمه شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.06.2021
شرکت گوگل در فرانسه جریمه شد
اپل در سال 2021 کارزارهای مختلف و مهمی را در سطح ایالت‌ها برگزار کرد تا جلوی تغییرات اپ استور را بگیرد. بسیاری از این کارزارها موفقیت‌آمیز بودند و نگذاشتند ایالت‌های جورجیا، آریزونا و داکوتای شمالی قوانین ضدانحصار خود را به اجرا بگذارند.
تابستان پارسال در گزارشی مشخص شده بود که چهار شرکت فیس‌بوک، آمازون، اپل و گوگل ظرف مدت شش ماه نخست سال 2020 بیش از 30 میلیون دالر صرف لابی‌گری کرده‌اند. شرکت‌های دنیای فناوری همواره در تلاشند تا با برقراری ارتباطات سازنده با نمایندگان کنگره و دولت، مسیر تصویب و اجرای قوانین را تغییر دهند. چندی پیش سه شرکت اپل، گوگل و مایکروسافت هم وارد ائتلافی برای مقابله با قانون حق تعمیر شدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала