جمع‌آوری ۲۱۵ میلیون افغانی مالیه از ولایات بامیان و دایکندی

© @https://twitter.comقتل یک دختر جوان به دست پدرش در دایکندی
قتل یک دختر جوان به دست پدرش در دایکندی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.01.2022
عضو شوید
مقام‌ات محلی در ولایت‎های دایکندی و بامیان می‎گویند که در جریان سال مالی ۱۴۰۰ نزدیک به ۲۱۵ میلیون افغانی از باشنده‌گان این دو ولایت مالیه جمع‌آوری شده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، محمددین حق‌نواز، رییس مستوفیت دایکندی، در محفل هفته مالیات‌دهی گفت که در طول سال مالی ۱۴۰۰ بیش از ۷۹ میلیون و ۸۰۰ هزار افغانی در این ولایت مالیات جمع‌آوری شده است.
به گفته‌ او، تنها در پنج ماه گذشته بیش از ۲۶میلیون و ۶۰۰ هزار افغانی از مردم دایکندی مالیات جمع‌آوری شده و عواید برای ساخت مکتب، سرک و پرداخت معاشات کارمندان به مصرف خواهد رسید.
در همین حال، مسوولان ریاست مستوفیت ولایت بامیان می‎گویند که در سال جاری در این ولایت ۱۳۵ میلیون افغانی مالیات و عواید جمع‌آوری شده است.
برف باری سنگین همه راه های بامیان را بست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.01.2022
برف باری سنگین همه راه های بامیان را بست
محمدامیر فیضانی، مستوفی طالبان برای بامیان، گفت که این عواید از بخش‌های مختلف مانند تعرفه دکان‌ها، برگشت معاشات، توزیع پاسپورت و سرمایه‌گذاری‌هایی که در این ولایت صورت گرفته، به‌ دست آمده است.
هم‌زمان مقام‌های محلی طالبان در بامیان گفته‌اند که عشر جمع‌آوری شده در این ولایت دوباره به خانواده‌های فقیر توزیع می‌شود، اما هنوز از مقدار مجموعی آن و این‌که چه زمانی به فقرا توزیع خواهد شد، وضاحت نمی‌دهند.
این در حالی است که با تسلط طالبان بر کشور، افزون بر مالیات، از مردم عشر هم جمع‌آوری می‌شود؛ اما مسوولان مستوفیت بامیان می‌گویند که براساس فیصله کابینه "عشر و زکات" جمع‌آوری شده از طریق وزارت حج و اوقاف به مستوفیت تحویل داده می‌شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала