Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

دفاع زلاتان از تنیسور صرب: "محرومیت جوکوویچ اشتباه بود"

© REUTERS / John Sibley Livepicزلاتان:«من خود را پوتین – به وریانت سویدن، میدانم»
زلاتان:«من خود را پوتین – به وریانت سویدن، میدانم» - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.01.2022
عضو شوید
در حالی‌که در برخی کشورها واکسن شدن امر حتمی شده، اما زلاتان به دفاع از جوکوویچ می‌گوید که نباید کسی مجبور به چنین کاری شود.
به گزارش اسپوتنیک؛ در پی جنجال‌های اخیر در مورد واکسینه شدن مردم و ستاره‌های ورزشی زلاتان ابراهیموویچ ستاره سویدنی آ ث میلان ابراز مخالفت کرد و به حمایت نواک جوکوویچ مرد شماره یک تنیس جهان نیز پرداخت و گفت که نباید فوتبالیست‌ها برای انجام بازی‌ها مجبور شوند که واکسینه نمایند.
هفته قبل بود که جوکوویچ به دلیل لغو شدن ویزایش از استرالیا اخراج شد و نتوانست در مسابقات گرنداسلم اول فصل شرکت نماید.
این تنیسور صربستانی اعلام داشت که معافیت واکسینه دارد اما الکس هاوک وزیر مهاجرت استرالیا، به دلیل نگرانی از اینکه جوکوویچ باعث تحریک "ناآرامی مدنی" و ایجاد "احساسات ضد واکسیناسیون" شود، وی را از این کشور اخراج کرد.
Теннисист Новак Джокович из Сербии на теннисном турнире French Open на стадионе Roland Garros в Париже - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.01.2022
ورزش
فوری و رسمی؛ جوکوویچ از استرالیا اوپن حذف شد + عکس
این موضوع از نظر پزشکی، هم ورزشی و هم از نظر حقوق بشر باعث اختلاف نظر شد که آیا این تصمیم درستی بود یا خیر؟ همچنین این بحثی است که به حوزه فوتبال وارد شد، زیرا تعدادی از کشورها - از جمله ایتالیا و فرانسه - در نظر دارند که از بازی فوتبالیست‌های واکسینه نشده در کشورهایشان جلوگیری کنند یا خیر.
زلاتان ابراهیموویچ ستاره میلان که واکسینه شده می‌گوید؛ محرومیت جوکوویچ اشتباه بود.

او به ژورنال دو دیمانش گفت: "واکسن زدن به دلایل سلامتی با شرکت در مسابقات تنیس یکسان نیست. کسانی که واکسینه می‌شوند این کار را انجام می‌دهند زیرا به آن اعتقاد دارند و فکر می‌کنند که این واکسن در برابر بیماری موثر است. اما هر کسی نظر خود را دارد."

ایتالیا یکی از سخت‌گیرترین کشورهای جهان در زمینه واکسیناسیون کووید است.
در آخرین مورد؛ مدرکی برای واکسیناسیون یا بهبودی اخیر از کووید مطرح شده که برای بسیاری از جنبه‌های اساسی زندگی مانند غذاخوری در فضای باز، حمل و نقل عمومی، دسترسی به هتل‌ها، رستوران‌ها و استادیوم‌ها و موارد دیگر؛ واکسن مورد نیاز شهروندان است.
همچنین مقرر شده، قانونی به تصویب برسد که بر اساس آن تمام فوتبالیست‌های سری آ ملزم می‌شود واکسینه شوند، در صورتی‌که واکسینه نشده دیگر نمی‌توانند در لیگ برتر ایتالیا بازی کنند.
این هنوز تصویب نشده، چیزی است که زلاتان به شدت با آن مخالف است.

زلاتان افزود: "مردم نباید فقط برای رفتن به سر کار مجبور به واکسینه شدن شوند. من واکسن زدم زیرا فکر می‌کنم این بهترین راه برای محافظت از خودم است، نه فوتبال. اینها دو موقعیت متفاوت هستند."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала