اسپانیا خواستار ارسال جت‌های جنگنده به بلغارستان برای مهار روسیه شد

© REUTERS / Jon NazcaCaça Eurofighter da Força Aérea da Espanha (foto de arquivo)
Caça Eurofighter da Força Aérea da Espanha (foto de arquivo) - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.01.2022
عضو شوید
در هفته‌های اخیر اسپانیا، فرانسه، استونی، بریتانیا و امریکا، انواع مختلفی از حمایت‌های نظامی را به اوکراین به بهانه حمله روسیه ارائه کرده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک، میگل گونزالس مقاله نویس روزنامه ال پائیس اسپانیایی زبان در مقاله جدید اش نوشته است که اسپانیا خواستار ارسال جت‌های جنگنده به بلغارستان به‌عنوان بخشی از استقرار نیروها برای مهار روسیه شد.
این روزنامه نگار در مقاله خاطرنشان می‌کند که اسپانیا همچنین گنجانیدن ناوچه (Blas de Lezo) در ناوگان دائمی متحدین را به هفته آینده موکول کرده است که زمان "حداکثر تنش در روابط روسیه به‌دلیل تهدید تهاجم به اوکراین" در دریای سیاه گشت‌زنی خواهد کرد.
در عین حال، "مارگاریتا روبلز" وزیر دفاع اسپانیا، تعهد کشورش به ناتو را ابراز کرد، اما اشاره کرده دولت از "کاهش تنش و پایان دیپلماتیک بحران کنونی ناشی از پرخاشگری روسیه در مقابل اوکراین" حمایت می‌کند.
پیش از این گزارش شده بود که اولین محموله کمک‌های تسلیحاتی امریکا وارد اوکراین شده است. سپس معلوم شد که اوکراین حدود 200 هزار پوند (بیش از 90 هزار کیلوگرام) سلاح کشنده دریافت کرده است.
Бойцы элитного антитеррористического подразделения Французской жандармерии GIGN - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.01.2022
اعزام جنگنده‌های نخبه بریتانیایی به اوکراین
روسیه بارها اتهامات "اقدامات تهاجمی" غرب و اوکراین را رد کرده و اعلام کرده است که کسی را تهدید نمی‌کند و قصد حمله به کسی را ندارد و اظهارات "تجاوز روسیه" بهانه‌ای برای استقرار بیشتر تجهیزات نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه است. وزارت خارجه روسیه پیشتر خاطرنشان کرده بود که اظهارات غرب درباره "تجاوز روسیه" و فرصت کمک به کی‌یف برای دفاع از خود در برابر آن مضحک و خطرناک است.
در عین حال، کی‌یف و کشورهای غربی اخیراً نسبت به تشدید ادعای "اقدامات تهاجمی" روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین ابراز نگرانی کرده اند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه گفت که روسیه نیروهای خود را در داخل خاک خود و بنا به صلاحدید خود جابجا می‌کند. به گفته وی، این موضوع هیچ کسی را تهدید نمی‌کند و نباید کسی نگران باشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала