ایران: مشکلات صادرات به افغانستان در حال حل‌شدن است

© Sputnik / Anton Bistrov /  مراجعه به بانک تصاویر پرچم ایران
پرچم ایران - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.01.2022
عضو شوید
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره‌ به پیش‌بینی افزایش 5 میلیارد دالری صادرات در ‌سال آینده گفت که در حوزه صادرات افغانستان با مشکلاتی روبه‌رو‌ بوده‌ایم ولی در زمان حاضر این مشکلات در حال حل‌شدن است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، علیرضا پیمان‌پاک، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در نشست خبری صبح امروز با اشاره‌ به پیش‌بینی افزایش 5 میلیارد دالری صادرات در ‌سال آینده، تصریح کرد: ‌تا پایان سال صادرات ما به بیش از 45 میلیارد دالر خواهد رسید و همه این اتفاقات در حالی رخ داده است که در حوزه صادرات افغانستان با مشکلاتی روبه‌رو‌ بوده‌ایم ولی در زمان حاضر این مشکلات در حال حل‌شدن است و‌ روال در این کشور‌ در حال عادی‌شدن است.
پیش از این، نماینده ویژه رئیس‌جمهور ایران برای افغانستان، اعلام کرد که مجوز ترانزیت گازوئیل (نفت و گاز) به کشور افغانستان از قلمروی ایران به مدت سه ماه صادر شد.
کاظمی قمی در توییتر خود در این ارتباط نگاشته است: "‏در راستای تامین نیازهای مردم افغانستان در فصل زمستان و با توجه به درخواست مقامات آن کشور از جمهوری اسلامی ایران، مجوز ترانزیت گازوئیل به کشور افغانستان از قلمروی ایران به مدت سه ماه صادر شد".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала