قوماندان قوای بحری آلمان پس از اظهار نظر درباره پوتین استعفا کرد

© Photo / Bundeswehr/Jana NeumannГлубоководный буксир А 1458 Fehmarn и подводная лодка ВМС Германии
Глубоководный буксир А 1458 Fehmarn и подводная лодка ВМС Германии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.01.2022
عضو شوید
سرقوماندان قوای بحری آلمان که گفته بود رئیس‌جمهوری روسیه لایق احترام است و کی‌یف هرگز نمی‌تواند کریمه الحاق شده به مسکو را پس بگیرد، پس از انتقادات گسترده از مقام‌اش استعفا داد.
به گزارش اسپوتنیک، رویتر خبر داده است، آدمیرال کای-آخیم شونباخ، قوماندان عمومی قوای بحری آلمان طی بیانیه‌ای گفت: من از کریستینه لامبرشت، وزیر دفاع خواستم تا عاجل مرا از مسوولیت‌هایم کنار بگذارد و وزیر هم درخواست مرا پذیرفته است.
اظهارات جنجالی شونباخ درباره ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه جمعه گذشته در مرکز تحلیلی در هند مطرح و ویدیوی آن در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد. این اظهارات در زمان حساسی مطرح می‌شود، وقتی که روسیه با ده‌ها هزار نیرو در سرحدات با اوکراین صف‌آرایی کرده است.
استقبال آلمان از آتش بس در سوریه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.12.2021
آلمان خواستار گفتگو با روسیه شد
سرقوماندان قوای بحری آلمان نگرانی کشورهای غربی درباره حمله روسیه به اوکراین را ''بیهوده'' توصیف کرده است. او گفته است: آنچه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه می‌خواهد، احترام در شرایط برابر است.
او با بیان اینکه روسیه یک کشور قدیمی و مهم است، تاکید کرده بود: خدای من، احترام گذاشتن به دیگران کم هزینه و شاید بی‌هزینه باشد... کاری ندارد که احترامی که او می‌خواهد و احتمالا لایق آن هم هست، به او بدهیم.
این نظامی ارشد آلمان گفته بود: باید به اقدامات روسیه در خصوص اوکراین رسیدگی کرد، اما شبه جزیره کریمه دیگر از دست رفته است و باز نمی‌گردد و این یک حقیقت است.
Флаг США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.01.2022
نظم نوین جهانی؛ آلمان دیگر نمی‌تواند به امریکا اعتماد کند
قوماندان قوای بحری شونباخ همچنین گفته بود امکان دارد جنگ قاره‌ای در چند دهه آینده صورت بگیرد. او طی کنفرانس در هند گفته بود: فکر می‌کنم یک جنگ (قاره‌ای) رخ خواهد داد، شاید نه در دو یا سه سال آینده، بلکه در 10 تا 20 سال آینده.
این نظامی آلمانی در این رابطه گفته بود که به نظر او، مشارکت‌های دوجانبه "هیچ معنایی ندارد." شونباخ گفت: کشورها باید "اتحادیه‌های نزدیک‌تری" ایجاد کنند.
شونباخ اما یک روز بعد، از اظهارات خود عقب نشست و در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: چیزی برای تفسیر وجود ندارد، این یک اشتباه آشکار بود. اظهارات عجولانه من در هند، فشار زیادی را به جایگاهم وارد کرد. استعفای من ضروری است تا از خسارت بیشتر به قوای بحری آلمان، نیروهای آلمان و به ویژه جمهوری فدرال آلمان جلوگیری به عمل آید.
در همین خصوص، سخنگوی وزارت دفاع آلمان هم گفت که سخنان شونباخ، "با مواضع این وزارت مطابقت ندارد."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала