احتمال اعزام هزاران نظامی آمریکا به اروپای شرقی جهت دفاع از اوکراین

© AP Photo / Mindaugas KulbisСолдаты американской армии на учениях в Литве
Солдаты американской армии на учениях в Литве  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.01.2022
عضو شوید
دولت بایدن در حال بررسی اعزام هزاران نظامی آمریکایی به کشورهای حوزه بالتیک و اروپای شرقی با ادعای دفاع از تمامیت ارضی اوکراین است.
به گزارش اسپوتنیک، نیویورک تایمز به نقل از منابع آگاه مدعی شد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درحال بررسی گزینه اعزام نیرو، کشتی‌های جنگی و هواپیما به آن دسته از کشورهای عضو ناتو است که در اروپای شرقی و حوزه بالتیک واقع شده اند.
این روزنامه با استناد به منابع مطلع که خواستند نامشان فاش نشود، گزارش داد: در نشست روز شنبه در کمپ دیوید، مقام‌های ارشد پنتاگون چندین گزینه مقابل بایدن قرار دادند که تجهیزات نظامی آمریکا را به مرزهای کشور پوتین نزدیک‌تر می‌کند... این گزینه‌ها شامل اعزام از یک هزار تا 5 هزار نیرو به کشورهای شرق اروپا می‌شود و چنانچه اوضاع وخیم‌تر شود، احتمال افزایش این تعداد و 10 برابر شدن آن هست.
Официальный представитель Министерства иностранных дел России Мария Захарова - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.01.2022
توطئه بزرگ قریب الوقوع غرب علیه اوکراین
گفته می‌شود که بایدن طی هفته جاری درباره این گزینه‌ها تصمیم گیری خواهد کرد. مقامات دولت آمریکا همچنین اظهار داشتند که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه مایل است از چنین اقدامی توسط ایالات متحده جلوگیری کند.
این درحالی است غرب و رسانه‌های اوکراین مدتی است که روی ادعاهایی مبنی بر قصد روسیه برای تهاجم علیه اوکراین مانور می‌دهند. سخنگوی ریاست جمهوری روسیه بارها این ادعاها را پوچ و بی‌اساس توصیف و هدف آنها را افزایش تنش‌ها عنوان کرده است.
این نکته هم حائز اهمیت است که تاکنون هیچ یک از گزینه‌های مطرح شده از سوی آمریکا و شرکایش، شامل اعزام نیروی نظامی به اوکراین نبوده است. اوکراین عضو ناتو نیست و پیمان آتلانتیک شمالی علیرغم میلش، هیچ بهانه‌ای برای حضور در این کشور ندارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала