Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

برنامۀ چین برای ایمن‌سازی رقابت‌های المپیک زمستانی

© Sputnik / Zhao WenhaoПрезентация официальных талисманов Олимпиады и Паралимпиады 2022 в Пекине
Презентация официальных талисманов Олимпиады и Паралимпиады 2022 в Пекине  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.01.2022
عضو شوید
دولت چین قصد دارد قبل از مراسم افتتاحیه رقابت‌های المپیک زمستانی، 2 میلیون نفر را تست کرونا کند و اگر کسی تستش مثبت بود و یا علائمی داشت، وی را در شهر دیگری قرنطینه کند.
به گزارش اسپوتنیک، تا برگزاری رقابت‌های المپیک زمستانی پکن، 11 روز باقی‌مانده و شیوع موج جدید کرونا در چین، مسئولان برگزاری این رقابت‌ها را شدیداً نگران ساخته و آن‌ها هراس دارند که مبادا کرونا سبب لغو این رویداد بزرگ شود و یا تأثیرات منفی روی برگزاری این رقابت‌ها بگذارد.
همین نگرانی‌ها سبب شده تا برگزار کننده‌گان رقابت‌ها طرح‌های جدید برای ایمن‌سازی این رقابت‌ها بریزند و وضعیت پیش‌آمده را کنترول کنند.
رسانه‌های چینی گزارش داده‌اند که دولت این کشور به همین منظور قصد دارد قبل از مراسم افتتاحیه رقابت‌های المپیک زمستانی، 2 میلیون نفر را تست کند و اگر کسی تستش کرونایش مثبت بود و یا علائمی داشت، وی را در شهر دیگری قرنطینه کند.
مقامات پکن گفته‌اند که آزمایش دسته جمعی 2 میلیون نفری در منطقه فنگتای انجام خواهد شد، جایی که اکثریت 40 مورد ابتلا به ویروس کرونا در پایتخت از 15 جنوری تا کنون شناسایی شده است. این تصمیم یک روز پس از آن گرفته شد که مقامات اعلام کردند هر کسی که در دو هفته گذشته داروهای تب، سرفه یا داروهای خاصی را خریداری کرده‌اند، باید ظرف 72 ساعت آزمایش کووید-19 را انجام دهند تا افراد بیمار شناسایی و از انتشار بیشتر این ویروس جلوگیری صورت گیرد.
اقدامات شدید، با وجود تعداد نسبتاً کم موارد ابتلأ به کرونا، نشان دهنده نگرانی شدید مقامات دولتی در آستانه افتتاح المپیک زمستانی است که در 4 فبروری در پکن آغاز خواهد شد.
چین در حالی این تصمیم را اتخاذ کرده که کارکنان و مسئولان برگزاری این رقابت‌ها از دو هفته به این‌سو زیر نظارت شدید قرار دارند و همه روزه از آن‌ها آزمایش کرونا گرفته می‌شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала