ثبوت شد که ژن های مرد و زن فرق دارد

© Depositphotos.com / Sergey A.KhakimulliВрач, изучающая мозг
Врач, изучающая мозг - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.01.2022
عضو شوید
مطالعه جدید از انستیتوت دانشگاه استنفورد، ایالات متحده، تا حدی از این فرضیه حمایت می کند که مغز مردان و زنان متفاوت کار می کند. دانشمندان 1000 ژن را کشف کرده اند که در یک جنس بسیار فعال تر از جنس دیگر هستند.
به گزارش اسپوتنیک، تکامل به همه چیز فکر کرده است تا هرکسی مسئولیت خود را داشته باشد.
دانشمندان تفاوت‌های موجود در مغز موش‌های نر و ماده را بررسی کردند. آنها مناطقی را که برای برنامه ریزی رفتارهای "ارزیابی، دوستیابی، جفت گیری و نفرت" شناخته شده است، کاوش کردند.
کشف ژن های چاق کننده توسط دانشمندان امریکایی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.10.2021
کشف ژن های چاق کننده توسط دانشمندان امریکایی
برخی رفتارها، مانند پذیرش ماده برای جفت گیری و محافظت از مادر، به تولید مثل حیوانات و بقای فرزندان آنها کمک می کند. به گفته محققین، احتمالاً تفاوت‌های در طبیعت وجود دارد که در مغز نر و ماده منعکس می‌شود تا حیوانات توانایی بیشتری برای محافظت از فرزندان داشته باشند.
با تجزیه و تحلیل بافت های استخراج شده از ساختارهای مغز جوندگان، دانشمندان بیش از 1000 ژن را پیدا کردند که به طور قابل توجهی در مغز یک جنسیت نسبت به جنس دیگر فعال تر هستند.
Nirao Shah، نویسنده این مطالعه، استاد روانشناسی و علوم رفتاری و علوم اعصاب، گفت: "با استفاده از این ژن‌ها به‌عنوان نقاط ورودی، گروه‌های خاصی از سلول‌های مغزی را شناسایی کرده‌ایم که رفتارهای خاص جنسیتی را هدایت می‌کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала